Groen snot dat stinkt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nashville8

Groen snot dat stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 08:30

Mijn merrie heeft sinds afgelopen donderdag groen (vrij dik) snot uit haar neus hangen. Het loopt er niet uit, maar blijft hangen. Ook stinkt het erg. Verder merk ik geen verandering in haar gedrag. Ze eet goed en gedraagd zich ook niet anders en hoest ook niet.
Hebben julile hier ervaring mee? enig idee wat het kan zijn?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 08:38

Aan 1 neusgat is het meestal een teken van sinusitis. Zeker naar laten kijken want groen betekent dat er een hele hoop bacteriën aan het werk zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 08:50

zeker een ontsteking, er idd een dierenarts bij halen.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:45

Zannekin schreef:
Aan 1 neusgat is het meestal een teken van sinusitis. Zeker naar laten kijken want groen betekent dat er een hele hoop bacteriën aan het werk zijn.

Lijkt veel op een voorhoofds holte ontsteking, zeker een DA erbij halen.
Kaak en / of voorhoofds holte onsteking wordt vaak veroorzaakt door een rotte kies.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 02:43

Dat zijn de sinussen in kaak en voorhoofd idd. Ik geloof dat jullie in Nederland dat woord niet gebruiken?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:49

Groen snot is nooit goed en duidt vaak op een ontsteking. Zou er echt zsm een dierenarts bijhalen, zodat de oorzaak kan worden vastgesteld en de behandeling kan worden gestart.

Nashville8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 08:36

Gister is de dierenarts langsgeweest. Hij kon niets raars ontdekken. Ik krijg vandaag te horen of het een antibiotica kuur wordt of dat ze nog nader moet worden onderzocht. Ben benieuwd. Bedankt in ieder geval voor de reacties!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:37

Mijn paard had dat ook, is geen snot, is waarschijnlijk pus.
Neem dit maar rustig serieus, want mijn shiremerrie van 5 jaar oud stierf een week later aan de gevolgen van een sinusitis veroorzaakt door een rotte kies.
Die infecties kunnen zich nl erg gemakkelijk uitbreiden naar het hersenvlies, geloof me dan ben je zelf ook ziek Huilen

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:38

Ten overvloede, pus stinkt=weefselversterf met witte bloedcellen en plenty bacterieen, snot stinkt niet!!!!!!!!!

shannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:02

Ik heb er ook al wat over gelezen hier ergens op bokt....maar ik weet niet meer waar....
zal even kijken

shannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:05

Ik heb het.....
[MD] jacobskruiskruid
Daar staat iets over Jacobuskruid, ik weet niet wat er bny jullie allemaal op het gras staat, staat er alleen maar gras, of staan er ook wat planten by?
Dan zou je even ergens moetenm opzoeken wat Jacobuskrui is, ik weet het zlef ook niet......
Groeten Shannen

Nashville8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 15:11

Nee, het is zeker geen vergiftiging van St Jacobskruid. Ze is verder namelijk heel gezond. Haar vacht ziet er goed uit en haar eetlust is ook zeer goed. Ik heb nu van de dokter antibiotica gekregen en moet nu 5 dagen afwachten. Als het weg gaat, was het hoogstwaarschijnlijk een ontsteking. Gaat het niet weg, moeten er misschien röntgenfoto's gemaatk worden. Wat ik natuurlijk niet hoop!
Even afwachten dus...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:21

shannen schreef:
Ik heb het.....
[MD] jacobskruiskruid
Daar staat iets over Jacobuskruid, ik weet niet wat er bny jullie allemaal op het gras staat, staat er alleen maar gras, of staan er ook wat planten by?
Dan zou je even ergens moetenm opzoeken wat Jacobuskrui is, ik weet het zlef ook niet......
Groeten Shannen

Ik zie hier eerlijk gezegd geen enkel verband met een onsteking in de neusholte.