Landgenoten niet goed ontwormd, probleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolien_DF

Landgenoten niet goed ontwormd, probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 08:17

De titel zeg het eigenlijk al: Als je paard op een land staat met paarden die niet(goed)ontwormd zijn, kan dit dan problemen geven bij je eigen paard(die wel goed ontwormd is)?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:34

Ja tuurlijk, want als de andere paarden wormen hebben en de eitjes op het land komen en jouw paard die opeet, krijgt jouw paard ook weer wormen. Het beste is dus alle paarden gelijktijdig ontwormen. Handig is om dit bijv. als bedrag bovenop de stalling te laten betalen en dan alles te ontwormen.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:16

Kyona schreef:
Ja tuurlijk, want als de andere paarden wormen hebben en de eitjes op het land komen en jouw paard die opeet, krijgt jouw paard ook weer wormen.

Ik ben het hier mee eens, dus iig zorgen dat jou paard goed ontwormd blijft volgens de bijsluiter van je wormkuur dan zal jij geen problemen krijgen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:47

Ik heb hier de afgelopen tijd ook problemen mee gehad. Ieder ontwormde lekker op zijn eigen manier. Nou hebben wij kale stalhuur, zonder stro, hooi, etc.. Nu heb ik een briefje opgehangen dat ik wel de wormenkuren wil regelen. Ik koop ze dan voor 3 kuren tegelijk in en geef ze op 1 dag. Tenzij ze het die dag zelf willen doen uiteraard. Voordeel hiervan is ook dat je ze groot inkoopt (bij de Paardendrogist doe ik dat), waardoor je ook nog eens kwantum korting krijgt. We hebben 8 paarden op stal. Zo heb ik het opgelost en je bent ook weer van een hoop zorgen af.