ho0i. ik heb een tinker ze staat al 2 maanden met deken op. maar nou ging ik net bij haar kijken, en ze stond te zweten, onder der denken was ze helemaal DROOG, maar bij haar hals zweet ze helemaal, kan iemand me helpen wat moet ik doen of wat is dit. groetjus mariin
Lusitana
Geplaatst: 29-10-04 21:07
Waarom staat ze onder dek? Is ze geschoren? Het dek neemt waarschijnlijk het zweet op van haar lijf. Dus niet kijken of ze droog is, maar of ze warm is onder de deken. Verder klinkt het me nogal ongezond... Temperatuur eens opnemen, zou ik zeggen
tinky_mariin
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-04 21:13
nee ze is niet geshoren, miss doen we dat wel. maar we hebben dit gedaan omdat ze ander heel erg dik in haar haar zit en dat is nu niet zo, alleen bij haar nek zit ze wel wat diker in haar vacht
HummerTime
Geplaatst: 29-10-04 23:10
Een tinker hoort niet onder een deken... Veel te warm. Wil je dat ie niet te dik in de vacht komt, dan moet je gaan scheren. Dan kun je hem/haar onder een deken zetten! Een tinker is een heel ander type dan bv een KWPN-er. Vergelijk het maar met een shet, die kan ook prima het hele jaar buiten staan. Heb zelf tinker gehad en die had een mooie stal waarvan de deur naar de paddock altijd helemaal open stond. Nou, in weer en wind, in dikke sneeuwbuien, ze koos er altijd(!!!!) voor om buiten te staan.
ellepel
Geplaatst: 30-10-04 09:39
het is nu 15 graden buiten, veel te warm voor een deken op, vandaar dat hij zweet, de beste temperatuur voor een paard is 15-18 graden.... dus ik zou de deken weglaten