Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mmouse schreef:Drie kwartier longeren is veel te veel om conditie op te bouwen, ze is dus gewoon bekaf!
Mijn advies: 10 min warmstappen (heel goed om conditie op te bouwen), 10 tot 15 min longeren (stap en draf en kanten afwisselen) en 10 min uitstappen. Om eenzijdige belasting te voorkomen zou ik het in- en uitstappen gewoon rechtuit doen, met de sjees zou ik nog maar even wachten (tenzij je natuurlijk je paard zodanig wil overbelasten dat ze spontaan een abortus krijgt...)
hahahahaha
Jolande schreef:Ik zou stoppen met trainen tot het veulen er is. De meeste mensen bouwen de training af tijdens de dracht, en jij begint het net op te bouwen! Voor mij, maar daar zijn meningen over verdeeld, geldt dat als de merrie drachtig is, stoppen met rijden en lekker laten genieten in de wei.
. Die van mij mocht lekker drachtig zijn en ik wandelde met haar. Je kan er ook voor kiezen om gewoon rustig door te trainen hoor, dat is wat je zelf prettig vindt en wat het paard aangeeft. Maar het is zeker niet een periode
op conditie te gaan opbouwen. De ene zwangere is de andere niet zal'k maar zeggen
. Let dus goed op de signalen die je paard je geeft. Nu is het haar denk ik allemaal wat teveel. Jolande schreef:Ik zou stoppen met trainen tot het veulen er is. De meeste mensen bouwen de training af tijdens de dracht, en jij begint het net op te bouwen! Voor mij, maar daar zijn meningen over verdeeld, geldt dat als de merrie drachtig is, stoppen met rijden en lekker laten genieten in de wei.
ahah.. Nee maar gewoon lekker door gaan met opbouwen ..totdat je ziet dat ze er helemaal geen zin meer heeft..en dan lekker goed uitstappen ..natuurlijk niet te lang doorgaan ...ik bdoel dan met opbouwen ..omdat ze dna ook nog een veulen in de buik heef..