schiefel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

schiefel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 17:27

Sinds gister zie ik bij mijn paard ineens een harde bult op het voorbeen. Deze bult bevind zich aan de binnenkant op het pijpbeen net onder de knie. de bult is niet hard en mijn paard geeft geen pijnreactie als ik erop druk. Ik ben er vrijwel zeker van dat het er niet langer dan twee dagen kan zitten.
Nou is dus waarschijnlijk de eerste reactie dat het een schiefel is maar mijn vraag is hoe blijvend dit kan zijn. Het bot kan per slot van rekening niet in twee dagen 1 cm dikker geworden zijn.
Iemand enig idee hoe ik dit ´ding´ kleiner kan krijgen of zelfs kan laten verdwijnen??
Ik ben maar alvast begonnen met drie keer per dag met hem te stappen. (na de veearts gebeld te hebben)

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:02

Een schiefel kan geen kwaad als t niet op een verkeerde plek zit. Mijn paard heeft ook een schiefel, heeft ie nooit last van gehad en ik doe er ook niks aan, zoveel paarden hebben dat! Heb wel aan de DA gevraagd of het op een plek zat waar t kwaad kon, dat was niet zo.

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:37

Is de bult niet hard?? Volgens mij zijn schiefels dat wel, bij mijn paard iig...

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:41

Een schiefel is een vorm van botwoekering, dat is dus hard. Misschien is het gewoon een beetje vocht? Net onder de knie zitten tenslotte ook de peesaanhechtigen. Ik wil nu niet alle vochtbulten goedpraten, maar in veel gevallen is dat onschuldig.
Bij echte twijfel, kun je ook je dierenarts bellen op telefonisch spreekuur.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:49

Een schiefel is volgens mij gewoon blijvend. Alleen maf dat hij er in 2 dagen tijd gewoon opeens zit.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 09:08

het is idd een hele harde bult. Voelt ook aan als bot.
Had de veearts meteen al gebeld. Hij zei dat ik er van het weekend maar gewoon mee moet stappen en dat ik me, zolang het niet warm aanvoelt of pijnlijk is voor mijn paard, geen zorgen moet maken.

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:44

Aron had er laatst ook een, zoals jij het beschrijft, op precies dezelfde plek en dan kan het geen kwaad want dan zit het niet op/bij de pezen.
Die van Aron was er ook opeens, en hij heeft er niets mee geleden. waarschijnlijk wordt het nog iets kleiner.
ik heb er Red Hydrate opgesmeerd, maar je hoort ook mensen over groene leem. Ik heb ook gewoon doorgereden.

succes ermee.(als je wilt, kan ik je een foto van die van Aron PB-en zodat je het zeker weet, als je dierenarts nog niet is geweest)

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:56

Als je er bij een schiefel snel bij bent kan je hem laten inspuiten en dan kan hij nog weg gaan. Maar verder heeft een schiefel geen verdere gevolgen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 12:18

dierenarts is geweest. Is dus idd een schiefel en heeft/ krijgt er geen last van. Zoals de dierenarts al zei: it is all in the game.
Helaas maar waar, ach ja is alleen een schoonheidsfoutje