Wie heeft er ervaring met knie-operaties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margo

Wie heeft er ervaring met knie-operaties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 12:41

Nou mijn vraag is wel duidelijk denk ik.
om een lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat mijn paard 4 weken terug is geopereerd aan haar (voor)knie gewricht. Hierop bleken uitstupsels te zitten en was de ene kant van het gewricht dunner als de andere kant. Om te kijken hoe ernstig het echt was is er een kijkoperatie geweest waarbij ze alles weer glad hebben gemaakt. Het slechte nieuws was wel dat haar kraakbeen toch behoorlijk beschadigd was. Ze heeft nou een maand stalrust gehad en mag maandag weer een maand lang 3 keer per dag stappen....
Daarna moet ze weer goed lopen. Doet ze dat niet..... kan er niks meer aan gedaan worden
We kunnen dus eigenlijk niks dan afwachten en hopen dat er voldoende goed kraakbeen over is om mee te kunnen functioneren. Ik heb zelf al een heleboel kwalen en problemen mee gemaakt bij de paarden maar hier ken ik verder niks over....
Heeft iemand ervaring met dit soort dingen? kwam het weer goed? en kan het paard weer op zijn oude niveau terug keren (zz-dressuur)

Ik ben erg benieuwd! de dierenarts geeft t 50% maar ja dat betekent dus dat t werkelijk alle kanten op kan.....

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:46

hoi hoi

mijn paard is aan OCD geopereerd aan het spronggewicht en heeft ook boxrust gehad en ook moest ik daarna stappen en daarna mocht ik 1 week lang stappen erop en toen mocht hij weer de wei in.
Ook heeft hij de binnen kant wat beschadigt.
Hij zal nooit meer voor de sport gebruikt kunnen worden maar als
recreatie paard gaat het nu na 3 maanden best wel goed aleenje kunt echt pas na een jaar volledige rust en mischien wat stappen erop wat zeggen.
Ook raad ik je aan volgend jaar nog eens een paar foto's te laten maaken om te zien hoe het gewicht zich in het been heeft hersteld en dan kun je echt pas zeggen of de operatie zin heeft gehad of niet.

Ik leef ook nog steeds in die onzekerheid of het wel echt geholpen heeft in juni volgend jaar laat ik ook weer foto's maken en dan kan ik zien of het mijn paard geholpen heeft.
HEEL ERG VEEL STERKTE ERMEE

groetjes mirella en never give up

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 15:02

Dank je wel! opgeven doe ik ook niet! dat hebben we ook nooit gedaan heb al eerder een paard aan al die ellende verloren maar we hebben er ook al een aantal weer beter gekregen die eigenlijk al 'afgeschreven' waren.

Ik ben ook een voorstander van foto's weer te maken maar dat is in eerste instantie niet de bedoeling van de dierenarts. Ze hoefte eigenlijk niet eens terug voor controle ...... vond ik al heel vreemd
Nou maken we een afspraak voor over een maand en dan mogen hun beoordelen hoe ze loopt. Neem aan dat ze dan toch ook wel ff meteen een foto maken....
Tot nu toe geneest ze best goed d'r been is al zo'n stuk duner geworden en ze is gewoon opgewekt en vrolijk. Ik blijf hoop houden maar wat je al zei ik ben bang dat het altijd moeilijk zal blijven en misschien een zwak punt. Ik hoop dat we over een maand meer zekerheid hebben.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:55

als het goed is maken ze dan geen foto's
mijn dierenarts komt om de 2 maanden kijken hoe heet gaat en dan ga ik pas in juni weer foto's maken want dan kun je pas echt zien of het verbeterd is nu is het been nog wat geiriteerd door de operstie en dat duur echt nog een hele tijd gewoon gedult hebben en veel geluk en hoop dan komt het wel goed daar hoop ik op
Maar je moet er echt rekening mee houden dat ze niet meer voor de 100% weer zo zal zijn als het ooit geweest is
Ik hoop voor je dat alles goed komt.
Hou je me op de hoogte zou ik erg fijn vinden.
En denk er aan je paard is meer waar dan alle praatjes van anderen!!!!!
daarmee bedoel ik laat anderen je niet gekmaken dat je hem weg moet doen ze hebben mij ook geprobeert zo gek te krijgen en van dat geld een ander paard te kopen maar hou vol het is het hopelijk allemaal waard geweest.
En dan kun je pas echt genieten als jij weer super trots op je super paardje kan rijden

veel geluk groetjes mirella en never give up

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 14:39

Dank je!
Ik laat me ook niet gek maken.. tenminste dat probeer ik maar de wedstrijdsport is zo ontzettend belangrijk voor me. Stond net op t punt de overstap te maken naar de young-riders maar dat zit er dus voorlopig even niet in.
Wat die foto's betreft heb je wel gelijk t been is natuurlijk nog heel geiiriteerd dus kunnen ze niet echt zien of d'r verbetering in zit. Zo heb ik t nooit bekeken maar klinkt heel logisch.
1 gelukje! het is een merrie, mocht t niet meer goed komen kan ik er altijd nog mooie veulens uit fokken maar het liefst rij ik natuurlijk weer met r de dressuur ring in.
Heb t momenteel gewoon erg moeilijk mee het is zo'n speciaal paard voor mij geworden. Me vorige paard hebben we ook weg moeten brengen maar bij deze word ik al misselijk als ik er aan denk.. vreselijk!!
Maar dat doen we ook niet!!! t komt gewoon weer goed!!! Lachen