Vinden jullie dat dit paard een karperrug heeft??
Het zit zo. Ik heb dit paard brood mager en ziek gekocht en er dus bij de aankoop niet op gereden. Wel heb ik een video gezien waarop hij gereden werd...
Nu sprak ik laatst een handelaar die hem kende en mij vertelde dat ze hem 3maanden had gehad en er niemand op kon rijden. Hij gooide iedereen eraf en was onhandelbaar (stijgeren en zich laten vallen etc.), maar alleen als je erop ging zitten en aandraafde. Ze heeft hem toen laten onderzoeken en haar veearts zei dat hij zo'n erge karperrug heeft dat hij nooit bereden zou kunnen worden... Waarna ze hem heeft terug gebracht naar de handelaar waar ik hem van heb gekocht.
Ik heb er zelf 2x op gezeten, maar alleen gestapt. Toen was er dus ook geen probleem. Maar na het horen van dit durf ik dat dus ook niet meer...
Als je 'm ziet lopen houdt hij ook zijn rug stijf en hij is er erg gevoelig op als je erin knijpt of hard op drukt. Op aanraden van mn eigen veearts staat hij nu aan magnesiumpoeder maar dit haalt ook tot nu toe niets uit.
Ik heb nu gebeld met Antoin de Bodt. Deze wilde hem graag een week rijden en beweede me dan te kunnen vertellen of het verholpen kon worden of dat het echt hopeloos is.
Alleen nu vroeg ik me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft? Met Antoin, een karperrug of een paard met rugproblemen. Alle reacties zijn welkom!
Want als het niet opgelost kan worden zie ik geen andere mogelijkheid dan hem te laten inslapen... (dit omdat hij niet aan huis staat en ik kan geen pension betalen voor een paard waar ik niet op kan rijden...)
Ik zou hem wel terug kunnen brengen, maar ik weet zeker dat die handelaar hem dan weer voor ''goed" verkoopt, terwijl hij dat dus, blijkt nu, niet is.

Als je zelf bij hem gaat kijken (bij hem thuis of op een lesdag) en je ziet een echt probleempaard dan kun je na de les duidelijk het verschil zien van begin of eind van een les
. Duidelijke verbetering. Wel denken vaak mensen dat ze er dan al zijn, maar dat is juist fout
. Dit heeft wel enige tijd nodig om paard en ruiter goed te herstellen en het systeem aan te leren (want vaak kennen de ruiters dit systeem niet en komen dus bij hem terecht) Maar hij heeft al veel goed werk verricht, hij word steeds bekender bij dierenartsen, klinieken en verzekeringsmaatschappijen en ja dit alleen omdat hij paarden vaak van slachthuis weg kan houden en weer goed kan krijgen. Bewijs is gewoonweg letterlijk aan te tonen. Nu moeten mensen dit nog onder ogen zien.

Maar die kosten kwamen door droes, hij heeft verschrikkelijke droes gehad en is daarmee door het oog vd naald gekropen. De foto is ook van toen. Hij is inmiddels helemaal gezond.