oorpijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angelo

oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 14:06

De laatste tijd schudt mijn paard veel met z'n hoofd. Eerst alleen in galop nu begint hij ook in draf. Omdat headshaking op dit moment zo'n hot item is, dacht ik eerst dat hij daar ook wel eens last van kon hebben. Nu las ik op een Duitse site over headshaking, dat als paarden van links naar rechts met hun hoofd schudden, dit geen echte shakers zijn. Mijn paard schudt inderdaad van links naar rechts en kantelt dan soms iets met zijn hoofd. (Net alsof hij last heeft van mugjes, maar dan moet ik die mugjes toch ook vernemen ?)
Kan het zijn dat mijn paard last heeft van zijn oor/oren ?
Ik ben van plan binnenkort een DA te raadplegen, maar heeft iemand van jullie hier ervaringen mee ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:15

kan inderdaad het oor zijn, als dat vies is kunnen ze gaan schudden, ook kies problemen of een hoofdstel wat te strak zit geeft zulke problemen.
headshaking komt ook door zonlicht, pollenallergie en meerdere oorzaken

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:23

Kan dor oorpijn komen. Mijn paard had oorontsteking en schudde toen ook veel met zijn koppie. Maar hij schuurde het oor ook.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 17:18

nikkigioa schreef:
Mijn paard had oorontsteking.

Is hij daar weer een beetje makkelijk vanaf gekomen dan ?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:45

Mijn paard had artrose in haar kaakgewricht en schudde toen ze veel pijn kreeg ook van links naar rechts, eerder al kantelde ze met rijden soms even ietsje met haar hoofd.

Ik denk dat er meerdere oorzaken voor kunnen zijn, ik zou er idd een DA naar laten kijken.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:21

Angelo schreef:
Is hij daar weer een beetje makkelijk vanaf gekomen dan ?

Hij kreeg een zalfje voor zijn oor. Vond ie niet leuk!! Elke dag strijd moeten leveren om dat zalfje in zijn oor te krijgen Schijnheilig Had ook niet het idee dat het geholpen had. Hij heeft nog maanden last van zijn oor gehad. Uiteindelijk is het vanzelf over gegaan. Hij heeft er nu gelukkig nooit last meer van!!
Ben je inmiddels al achter de oorzaak van het schudden van zijn hoofd?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:44

Oormijt?