Hoefbevangenheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:22

Okeey mijn verzorgpony heeft hoefbevangenheid gehad of heeft nog.
maar met het draven en lopen gaat het heel goed strekken doet ze goed enzevoort waneer zou ik weer op haar kunnen rijden?
en wat kan ik nu allemaal nu nog het beste doen?

groetjes springlady

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:18

ten eerste als je paard nu nog hoefbevangenheid zo hebben zou hij dus niet kunnen draven. Wel kan het zijn dat ze er nog last van heeft doordat hoefbevangenheid er in het ergste geval voor kan zorgen dat het hoefbeentje kantelt.
Je moet echt wat duidelijker omschrijven welke klachten je verzorgpony nu heeft en wanneer ze hoefbevangen is geworden enzo.
Je kan er pas weer op rijden als ze goed loopt, langzaam opbouwen.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:50

blijkbaar heb je haar al loslopen en doet ze gek, dan kan je beter voorzichtig wat rijden wat dat gaat een stuk gecontroleerder, en idd ook wat chonelly zegt!

Spinody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:27

Hai, het ligt ook aan hoe erg het hoefbeen gekanteld is, er zijn ponies die dus nooit meer normaal kunnen lopen. Die kanteling kan nooit meer ongedaan worden. Sommige ponies krijgen aangepaste ijzers of zelf hoefschoenen werken bij sommige erg goed. Veel op zachte bodem laten lopen, en langzaam opbouwen. En letten op het dieet in de toekomst, ponies die dit al eens hebben gehad hebben meer kans op terugkeer. Het gaat voornamelijk om de suikers en koolhydraten in de voeding en tussendoortjes. Vraag anders je dierenarts om advies. Veel succes!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:47

Pleuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:34

Mijn merrie is pasgeleden ook hoefbevangen geweest. Ik heb toen ik dacht dat het beter ging en weer wilde gaan trainen, de veearts laten komen om te kijken of ze ook echt helemaal beter was. Hij kan ook zien of het hoefbeen gekanteld is.