HELP, mijn paard heeft iets op zijn achterbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margreetje

HELP, mijn paard heeft iets op zijn achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 10:53

Hallo,

Weet iemand misschien wat mijn paard voor plekken op zijn achterbenen heeft? Ze heeft het nu sinds een aantal dagen, het is mij niet eerder opgevallen. Ik dacht eerst dat het door de andere pony kwam die bij haar staat, dat die haar misschien op de achterbenen heeft getrapt, maar daar vind ik de wondjes eigenlijk te groot voor.
Als ik ze aanraak trekt ze meteen haar achterbenen op en vind het dus niet leuk.
Hier even een foto:
Afbeelding

Kan iemand mij helpen? Verdrietig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:55

Lijkt op een schaafwond die al een paar dagen oud is. Maar ik kan het niet zo goed zien...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:18

ik vind ze wel erg rond... lijkt me een schimmelinfectie als ik het zo zie, maar het lijkt idd ook wel weer op eens chaafwond.
doe er betadine op( ontsmet ook) en kijk of het wegtrekt

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:23

ja daar dacht ik in eerste instantie ook aan
ik zou het eventjes vet houden met uierzalf want het ziet er een beetje droog uit.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:29

Ik vind het er vaag en vreemd uitzien.
Zou ook eerder denk aan een schimmel, maar vind het niet zo duidelijk te zien op foto.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:41

Ja, het zijn ook droge harde plekken, ik had het gister al ingesmeerd met betadine maar daar was ze het zelf al niet mee eens. Steeds haar been optrekken net alsof het erg pijnlijk is.
Ik heb zelf geen ervaring met een schimmel, is dat ook pijnlijk?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:58

meestal is een schimmel niet pijnlijk,ik vindt het ook op wat oudere schaafplekken uitzien,de huid zal wel strak staan wat zeer doet,ik zou voor de zekerheid de DA vragen als je het niet vertrouwd

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:05

Lijkt wel op een soort van exceem plekken, voor mijn gevoel zijn het geen schaafplekken maar kan er helemaal naast zitten.
Kan inderdaad toch ook wel een schimmel zijn maar voor je daarvoor gaat behandelen moet je dit wel zeker weten.