Wondje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Wondje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 19:06

Bij ons op de wei staat een shet....
Ze zit zich altijd te schuren aan bomen en aan alles wat je maar kan verzinnen. Als we haar smorgens op de wij zetten begint ze al...Het is gewoon zo zielig. Natuurlijk denkt iedereen dat het eczeem is. Dat zou het ook wel zijn maar ze heeft het nu nog! En veel erger dan vorig jaar. Elk jaar lijkt het wel alsof het erger wordt. Nu heeft ze haar rug open...Het is gewoon zo zielig. De eigenaar is hopeloos. Als we de dierenarts het laten zien zegt ie weer dat het eczeem is. Maar hebben ze het dan nu nog??
Ze heeft het echt nog erg en volgens mij duurt het nog lang voordat dit weg is...
Hier een foto van de wond op haar rug (hier heeft ze er meer van)
Afbeelding

Het is echt zielig. we kunnen u ook niet rijden met haar natuurlijk. Binnekort komt de dierenarts voor mijn pony te enten en ik laat hem meteen kijken naar de wond. Dat vroeg de eigenaar. Dit doe ik dan ook. We hebben al vanalles van middeltjes geprobeerd maar het lijkt of niks helpt. Wie heeft dit ook al eens meegemaakt?? Of weet iemand wat dit is en hoe je het kan behandelen?? Heel erg bedankt...
Groetjes Jaimie

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:27

Misschien handig om eens te checken: wormen,je weet maar nooit.
Die van mij heeft zomereczeem,maar barstte 2 weken geleden nog van de jeuk.Ik maar denken dat het nog van het eczeem was,maar nee dus,ze bleek wormen te hebben.
'T is maar een tip,kijk het eens na.

Succes Knipoog

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:58

Hey!
Een vriendin van mij heeft vroeger een pony gehad en die schuurde ook over zijn hele lijf en had ook dezelfde wonden!
Die pony had een soort schurft en ze moest de pony moest met speciale zalf behandelen maar het schurft ging niet snel weg. Misschien is het dat!
xxx liesbeth

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:03

Behandelen: niet wachten met de DA bellen! de pony moet nodig Antiobiotica met zon wond, ongeacht of deze van de wormen of de zomerexceem komt!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:26

ik zou het eens laten bekijken door een andere veearts...2 weten meer dan 1!! als het schurft is moet er wel geconstateert worden wat voor schurft is..veel succes! houd het randje om de wond zacht met calendula-zalf...dit is tegen jeuk en het is licht ontsmettend.