Wat moet ik nog nog meer doen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ecco

Wat moet ik nog nog meer doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 10:47

Zucht...ik weet niet meer wat ik met mijn paard aan moet. Het is een lang verhaal maar zal proberen het zo kort mogelijk uit te leggen. Ik heb sinds 4 jaar mijn paard Cyrano, is echt een hartstikke gaaf paard. Het eerste half jaar was er niks aan de hand en ging het super. Toen begon de ellende. Het begon met het op slot slaan van de knieen. DA erbij, de banden waren slap en moest met trainen sterker worden en zou dan overgaan. Is toen wel ingespoten met spierversterkers,ging het wel even beter maar na een tijdje kwam het weer terug. Weer ingespoten, hetzelfde... Toen zijn we naar een andere DA in duitsland geweest en die heeft de slapste band ingespoten, hielp weer een paar maanden, kwam het knieprobleem weer terug. Omdat het dus terug bleef komen, dachten ze toen dat het dan ergens anders vandaan moest komen. Er bleken ontstekingen in z`n hals te zitten, ook behandeld, daarna ging het echt heel veel beter!! Eindelijk, was dit het dan heel de tijd geweest??? Ging half jaar goed, toen werd het weer minder, weer behandeld, toen ging het 4 maanden goed, daarna weer hetzelfde....Nu hebben ze een paar maanden geleden synthigrafie gedaan....bleek er probleem op zijn lendenen te zitten....dat is behandeld en sindsdien is knieprobleem eindelijk opgelost....
Maar wat is nu mijn probleem????Als hij dus veel problemen had met die knieen, dan was hij eigenlijk voormij niet te rijden. Hij werd dan zo sterk in mijn handen en als dat probleem er niet was dan kon ik hem op 2 vingers rijden. Nu is dus dat knieprobleem opgelost maar nu is hij nog steeds zo sterk in mijn handen. als hij laag en rond loopt, gaat het nog wel maar zodra ik een beetje wil sluiten en verzamelen wordt hij zo sterk als een beer. En ik kan doen wat ik wil, overgangen rijden, voltes, schakelen, loslaten en zelf uit laten zoeken, niks helpt. Hij gaat gewoon inmijn handen hangen en loopt dan ook heel de tijd met z`n mond open....

Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn, is t iets medisch of is t toch rijtechnisch? Ik heb al verschillende instructeurs gehad en de meeste zagen het niet aan hem als ik aan t rijden was maar dan gingen ze erop en dan voelde ze t pas!! en ja dan was hij toch wel heel sterk! maar oplossen konden ze t ook niet...daarom denk ik toch aan iets medisch.....maar wat dan????hebben alles al gehad....niet alleen DA, ook alternatief.....accupunctuur en homeopaat....

Ik hoop dat iemand misschien tips heeft of ook zoiets heeft meegemaakt....alvast bedankt in ieder geval!!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:53

zo'n probleem is moeilijk te beoordelen als je het niet kunt zien
zoiets moet je echt in het echt zien!
en hoe zit het met je instructie!
heeft hij/zij geen oplossing?

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:40

Is het gebit al eens nagekeken? Kan zijn van zwakte, doet zeer zijn toch weer andere speieren. Wat je kan proberen is met longeren het begin te leggen, met een pasoa... Succes

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:41

pesoa is het trouwens, helpt wel goed hoor, anders met de dubbele longeerlijn, of je bijzet teugels hoger op de singel te doen, helaas werkt dit niet bij alle paarden, ze drukken dan vaak die hals zo raar...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:02

Heeft de dierenarts wel eens aan reuma gedacht? Hoe oud is je paard?

Ik heb een driejarige ingereden die regelmatig door de benen zakte. Aangezien ik dat paard van kleins af aan ken, weet ik dat het veel te weinig voer heeft gehad en natuurlijk een chronische vitamine en mineralen gebrek had. Het is iets beter geworden met een supplement, en egrichte oefeningen,maar omdat ze gewoon achter was gebleven in de groei is het toch niet eht een sterk paardje geworden. Heeft trouwens ook goede en slechte tijden. Wat ik wil zeggen, is, wat weet je van het verleden van je paard. Als het in de eerste levensjaren tekorten heeft opgelopen, zal hij waarschijnlijk nooit 100% worden.... Sterkte!

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 15:47

Cyrano is nu 10 jaar oud en ik weet niks van zijn verleden. Er is ook al aantal keer bloed onderzocht en daar kwam ook niks uit...Tanden zijn ook aantal weken geleden helemaal nagekeken. Mijn instructeur van nu en voorgaande instructeurs hebben tot nu toe ook geen oplossing kunnen vinden....zucht, ik word er zo moedeloos van. Vooral omdat ik weet dat t zo ni hoeft te zijn. Het kan zo`n geweldig paard zijn om te rijden maar als hij zo is, kan ik er helemaal niks mee....gewoon simpel laag en rond rijden is dan al moeilijk....Misschien dat fysio nog een optie zou kunnen zijn...heeft iemand daar goede resultaten mee???

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:36

Een vriendin van mij heeft een 18 jarig paard, die zat ook zo gigantisch vast en was ontzetten sterk, ze hebbn er toen ook een fysio bij gehaald, naa 3 behandelingen werd het beestje al fijner te rijden, en nu is hij super fijn, zijn eigenaresse zegt dat nooit zo fijn heeft gelopen als wat hij nu doet............ succes ermee

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:38

zou het kunnen dat je paardje zijn " werk " niet meer graag doet ?

misschien helpt het als je eens een ontspannend buitenritje gaat maken !

veel paarden worden onhandelbaar wanneer de verveling toeslaat in hun " werk"
probeer het zo wisselend mogenlijk voor hem te maken zodat hij plezier heeft in zijn "werk"

ik weet niet of het zo is maar dit is het eerste waar ik aan dacht !