anti-roos-shampoo??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linnus

anti-roos-shampoo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 14:10

heey, ik heb een tijdje geleden een paard gereden, die wel eens last had van een soort roos in zijn staart...
Ik heb toen (eigenlijk om uit te proberen) anti-roos-shampoo voor mensen gebruikt om de staart mee te wassen...
Maar nu vroeg ik me eigenlijk af, is dit eigenlijk niet slecht voor de huis van een paard? of voor de haren van ene paardenstaart?? het hielp wel, mare kwam meestal na een week of 2 weer terug...(bleef dus niet weg, maar ging wel even weg) wat denken jullie ervan? Pling

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:26

Roos in een de manen en de staart van een pony of paard is een teken van een droge huid, en die moet je vet houden. Dan kun je er van alles op gaan smeren, maar goed smeren gaat het beste van binnenuit. Een scheutje lijnzaadolie door het voer en het wordt snel veel minder. Met anti-roos shampoo voor mensen zou ik zo snel niet wassen, de menselijke huid is minder gevoelig dan die van paarden. En zoals je zelf hebt opgemerkt is de werking daarvan maar van korte duur.

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 14:40

okee, dankjewel...zo'n gevoel had ik eigenlijk al dat het niet goed was, maar hebben paarden dus eigenlijk nooit roos? want zoals jij het zegt: het is een teken van drogen huid?? Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:51

Het kan een teken zijn van droge huid. Roos bij een mens is een soort schimmelinfectie, en de shampoo is ook daartegen gemaakt. Schimmelinfectie of bacteriele infectie bij een paard uit zich eerder in verlies van haren/manen/staart en minder in roos.

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 15:06

oke, maar het KAN dus wel vookomen???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:15

Roos bij paarden kan voorkomen, maar is dan eerder gevolg van een droge huid dan van schimmelvorming. Voordat je je paard in het sop zet met allerlei bacteriewerende middelen of met anti-roos shampoo wast, doe een scheutje lijnzaad of zonnebloemolie door zijn voer en kijk een week of twee aan wat het resultaat daarvan is.