heel erg hoesten en bloeit uit de neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Witvenhester

heel erg hoesten en bloeit uit de neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 10:44

Vandaag is de dierenarts geweest voor mijn schatje. Ze had al sinds eind augustus dat ze deed hoesten en af en toe bloed uit de neus. Ze heeft dat sinds ponykamp. Ik denk dat dat kamp haar niet zo heel goed heeft gedaan Verward . Na het kamp at ze heel slecht. En nou at ze gelukkig weer goed. Maar dat hoesten en niezen werd niet minder.

Toen heb ik vorige week de dierenarts gebelt en die is net geweest. Ze heeft een vastliggende hoest met veel slijm. Gelukkig heeft ze er geen bacterie bij opgelopen. Maar ze heeft wel een spuit gehad met antibiotica en nog iets. Ze heeft ook poeder gehad. Dat moet ik een week herhalen en volgende week dinsdag komt de dierenarts weer checken. Ik hoop dat het snel weer goed komt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:01

Je moet wel longwormen laten testen, dat komt hoe langer hoe vaker voor in Nederland!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 15:26

Wat zijn longwormen???? Daar heb ik nog nooit van gehoord en wat doen die???

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:27

Ik denk dat het woord de lading wel dekt, ze komen uit een besmette weide. Toevallig sprak ik gisteren een achternichtje die al maanden met de Haf tobt i.v.m. hoesten en antibiotica hielp niet. Nu had ze en vervangende arts en die had de longwormen ontdekt. Zij woont in de Betuwe en daar waren dus meer gevallen. Vandaar de waarschuwing.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:31

idd. paard kan bloedneus hebben, en hoesten duidt op verkoudheid o.i.d. of iets anders. ( longproblemen e.d. )
laat testen op longworm en longinfecties !

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 10:44

Ik denk niet dat ze echt longwormen heeft. Ze staat nooit op de wei. Ze staat altijd maar 1 uurtje of langer buiten in de bak. Maar ik baal wel als een stekker ik heb zondag eigenlijk selectie wedstrijd. Boos! Maar goed als ze maar weer snel beter word.