Homeopatisch voor de luchtwegen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Homeopatisch voor de luchtwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 17:24

M'n paard heeft een stofallergie..Na een fout van mij door hem stro te geven hoest hij nu dus weer bij inspanning..
Na overleg met m'n DA is er besloten om er niet weer een antibiotica kuur in te stoppen maar het homeopatisch te proberen. Hij is gezond genoeg om het zelf op te lossen en van die berg medicijnen word ik ook niet blij..
Nu heb ik gister de Easy Breathing van de paardendrogist bestelt, maar dit is alleen voor de luchtwegen makkelijker begaanbaar te maken zeg maar.. nu zoek ik dus nog iets op homeopatische basis wat ik hiernaast kan gaan geven om ervoor te zorgen dat hij minder irritatie krijgt in de luchtwegen.. Wie heeft er ervaring met homeopatische middelen en adviseerd het e.e.a ?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:32

Bij stofallergie zou ik een combinatie maken van hoestkruiden die de algehele conditie van de luchtwegen verbeteren, en een homeopatische tinctuur die de allergische gevoeligheid van de luchtwegen verminderd. Heb je een pb gestuurd.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:57

Een homeopatische arts kan je paard misschien van zijn allergie afhelpen... nog beter!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:08

Ik heb ook homeopatische druppels gehad van die dierenarts:
Pro-Dier Anti Hoest.
Ik heb er heel veel baat bij gehad (ook een paard met stof allergie)

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:31

Een paar jaar geleden ben ik m'n paard bijna kwijt geraakt aan stofallergie. Wij voerden toen al wel nat hooi, maar ze stond nog wel op stro. Op een gegeven moment werd het zo erg, dat ze dampigheid verschijnselen begon te vertonen. Heel erg benauwd en knijpend ademen. De da had al van alles geprobeerd en we waren door hem doorgestuurd naar een kliniek. Daar hebben ze een beetje slijm uit de longen op kweek gezet en kregen uiteindelijk het advies dat we haar maar op het land moesten zetten en kijken hoe het verder ging, want zij konden niets meer doen....Viavia kregen wij de tip om eens contact op te nemen met dhr. Henk Goossen (oa. homeophaat, maar ook voor gewrichtsklachten, spierproblemen enz..). Toendertijd was die vooral actief in de draverswereld, maar tegenwoordig zit hij door het hele land bij manege's, pensionstallingen en particulieren. Hij luisterde naar haar longen en zei meteen dat hij haar er wel weer bovenop zou krijgen. Hij begon het 1 en ander te mengen en dat werd in haar bloedbaan gespoten. Verder kregen we zelf een hoeveelheid medicijn die we haar oraal moesten toedienen. Ze moest volledig stofvrij. Dus nat hooi, (kuil was er toen nog niet, althans, niet voor paarden) op houtkrullen en met d'r koppie in de buitenlucht. En het allerbelangrijkste, BEWEGING! Ik moest gewoon met haar aan het werk, zodat het slijm sneller werd afgevoerd. In het begin was ze erg benauwd met rijden en heb ik menig traan gelaten, maar na een week of 2 ging het ineens een stuk beter. Uiteindelijk is ze volledig genezen en heeft nooit geen problemen meer met haar luchtwegen gehad. Het enigste waar ik rekening mee moet blijven houden is dat ze stofvrij staat.

Helaas heb ik geen telefoonnr meer van deze man, maar misschien kun je via de zoekmachine wat meer over hem vinden, want er zijn meer bokkers die hem bij hun paardje hebben gehad en daar ook positieve ervaringen mee hebben..

Succes verder.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:37

Ik heb wel het tel. nummer van Henk Goossens, hij heeft mijn paard meerdere malen behandeld, en komt eens in de zoveel tijd bij ons op stal vor degenen die het nodig vinden. Meestal geeft hij het paard dan een totale check-up, en kraakt hij het een en ander.
Ik ben absoluut zeer positief over zijn behandelingen, het enige nadeel is dat het niet goedkoop is (zeg maar rustig erg duur), en hij is moeilijk bereikbaar omdat hij naast Nederland ook werkt in o.a. Frankrijk en Belgie.
Meer info via PB. Lachen

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:54

Ja, hij is idd prijzig, maar zijn behandelingen slaan wel aan. Dus is het uiteindelijk weer goedkoper dan een da en/of kliniek die na verschillende behandelingen met z'n handen in z'n haar staat (met de rekening daarbij).
Ook hoeft hij minder vaak te komen, 1 hooguit 2x. Een da heb je er toch gauw vaker bij voor dezelfde kwaal...

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:01

Klopt, in plaats van de kwaal te onderdrukken gaat hij echt op zoek naar de bron.
Klinkt misschien allemaal een beetje zweverig, maar het werkt wel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 05:32

ik gebruik vaak essentiele olien, eucalyptus, den en pepermunt... helpt perfect, mijn pony was van 20 ademhalingen per minuut naar 8 gegeen in paar behandelingen eucalyptus en later paar eucalyptus/den.

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:23

Sorry, maar een ademhaling van 20 per minuut is volledig normaal!!! 8 is wel extreem weinig... Wilde dit gewoon eens opmerken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 20:35

daar heb ik geen verstand van Haha!

maar tot nu toe nog steeds nisk van de paardendrogist ontvangen (duurt dat altijd zo lang??) en hij staat nu alweer een paar dagen stil..word er allemaal niet beter op.. Denk dat ik hem toch maar voorzichtig meer op ga pakken.. het schijnt dat paarden die weinig beweging krijgen sneller last krijgen van hun luchtwegen (mindere conditie) dus we gaan dat maar weer eens opbouwen!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:45

Ik heb equi-rasp moet je 10 cc (1 of 2 keer per dag weet ik niet meer) inspuiten in de mond met klein spuitje. Dit spul is op homeopatische basis. Ik heb het gekregen toen hij een virus had gepakt en de DA bang was dat het op zijn longen sloeg ivm overgevoeligheid van de voorste luchtwegen (dus niet de longen) op stof.

Hij vond ventiplumin te drastisch om te geven en heeft me dit gegeven. Ik zal morgen de naam ff voor je checken maar volgens mij was het Equi-rasp ofzo.

Ik ben niet zo homeopatisch geval om het zo maar te noemen, heb er niks mee, maar toch heb ik er vrij positieve ervaringen mee (ondanks mij sceptisme)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 20:50

ik heb het dus ook niet zo op homeopatie maar ik heb al genoeg positieve dingen omtrent luchtwegen gehoord met homepathie..
Ik wil ook niet meteen naar de antibiotice grijpen, want op den duur is hij hier immun voor.. Vandaar dat ik het toch anders moet gaan proberen.. ik weet ook niet of stofallergie op de voorstel luchtwegen of echt op de longen slaat.. hij hoest iig niet heel diep... gelukkig Scheve mond

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:18

ik test op een pluk haar met de biotensor op allerlei allergien, waaronder stof/stro/hout/stro- en pollenallergie. Veel paarden met pollenallergie en ook stofallergie reageren goed op bioresonantiedruppels die ik op maat maak van de geteste allergien. Kijk eens op mijn site www.natuurlijkinbalans.nl voor uitleg over bioresonantie!