Hoesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulex

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:51

Wij hebben sinds een paar weekjes een mini shetlander veulen. Geboren in mei, maar hij hoest nogal wat. Wat kan je hier het beste aan doen?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:07

De dierenarts er even naar laten kijken. Hoesten is niet goed, en de dierenarts kan de oorzaak achterhalen. Als hij bijv. wat verkouden is of geruis op de longen heeft, zal hij medicijnen moeten. Als je haar nu net een paar weken hebt, kan het best een virusje zijn omdat ze van stal veranderd is en weinig weerstand had. Dat is wel normaal.
Ik neem aan dat de pony buiten loopt? Zou in iedergeval stof vermijden (stro/hooi) en evt. het hooi wat natmaken.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:53

idd ik zou de DA laten komen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:37

idd heel snel de DA erbij... want hoesten is echt niet goed helemaal niet bij een veulen

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:57

Ik ben het helemaal eens met de vorige schrijvers...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:21

Heb je de DA eigenlijk al ingeschakeld? of iets anders?

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:07

Mijn veulentje heeft dat oowk de laatste paar dagen b-tje kuchen.. Maar wat kan ik er zelf aan doen?.. ik bedoel.. zonder de DA erbij te halen.. ik weet wel dat de DA eigenlijk even moet kijken, maar das zo duur.. is er geen andere oplossing? Bijvoorbeeld even afwachten of iets door het voer?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:15

mischien is ze allergisch voor gras/hooi ??
doe misschien een koud kopje thee door het hooi of voer(gewone thee)

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:49

dat heeft een veulentje dat ik had ook gehad,het kwam door het vervoeren in de trailer!ik heb haar fenegriek gegeven en binnen een paar dagen was het over

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:10

Sasjuh89 schreef:
Mijn veulentje heeft dat oowk de laatste paar dagen b-tje kuchen.. Maar wat kan ik er zelf aan doen?.. ik bedoel.. zonder de DA erbij te halen.. ik weet wel dat de DA eigenlijk even moet kijken, maar das zo duur.. is er geen andere oplossing? Bijvoorbeeld even afwachten of iets door het voer?

DA TE DUUR!?! ja sorry hoor... maar dan moet je echt geen paard nemen, als een veulen zou kuchen zou ik echt niet gaan kloten met haarlemmerolie oid, ik zou gewoon de da er even naar laten kijken, zelfs kuchen is voor zo'n kleintje echt heel slecht.
Bij elke hoest gaan er veel longblaasjes kapot... en op zo'n jonge leeftijd licht dampigheid al gauw op de loer
En even laten kijken is echt zo duur nog niet...

(misschien een beetje boze reactie Clown , maar ik wind me toch zo verschrikkelijk op over mensen die de VA of DA 'te duur' vinden... neem dan geen paard of veulen Rolleyes )

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:40

Sorry! Maar ik vroeg me gwoon af of er geen andere oplossing was dan DA, want als iemand iets vraagt op Medisch is het heel vaak meteen 'ga naar de DA' vandaar Knipoog

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:54

Mijn veulen kuchte ook en de stalhouder heeft Royall fienigriek (weet niet hoe je het schrijft) gevoerd en binnen een week was het over. Verkrijgbaar bij de paardendrogist. Nu staat hij in de opfok en heeft nergens meer last van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:39

Sasjuh89 schreef:
Sorry! Maar ik vroeg me gwoon af of er geen andere oplossing was dan DA, want als iemand iets vraagt op Medisch is het heel vaak meteen 'ga naar de DA' vandaar Knipoog

hehe ok... ik kan af en toe een beetje kort door de bocht komen Lachen

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:39

K zal eens kijken voor dat 'Royall Fienigriek' Tong uitsteken

Geef niej XchantjuhX je was wel duidelijk Knipoog