Ro is sinds donderdag kreupel. Ze is donderdag naar buiten geweest en was nogal druk heeft op der plaats gedribbelt en wat sprongen gemaakt. Toen merkte we dat ze niet zuiver liep in draf dus zijn we gelijk terug gegaan. In stap loopt ze goed enkel in draf niet. Ze heeft rechts voor aan de buitenkant van de kogel een bult zitten nu. We stappen 3x pd en spuiten af 3x pd. Het is nu nog niet echt dunner. We bellen morgen de DA.
We hebben gecontroleerd op wondjes maar hebben helemaal niets gevonden. Het is ook niet extreem warm. heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Zou ze zich gewoon verzwikt hebben?
roylinde
Geplaatst: 24-10-04 16:54
waarschijlijk gewoon verzwikt, maar als het nog lang duurt moet je even een dierenarts bellen, die kan dr mischien iets geven tegen de pijn.
Linnus
Geplaatst: 25-10-04 14:04
nee, nog nooit meegemaakt, mare merk je dat ze er last van heeft als je er aan komt ofzo? en kun je geen bult of rare vorm ontdekken als je er aan komt? anders zou ik even de DA raadplegen, succes ermee iig, doeidoei Linda
Kyona
Geplaatst: 25-10-04 17:58
Kan best zijn dat ze een misstap gemaakt heeft en daardoor een blessure opgelopen heeft. Paarden zijn meestal alleen zichtbaar kreupel in draf; als het heel erg is, zie je het ook in stap. Zo'n blessure kan overigens best 3-4 weken duren voordat ze rad is (als er geen pees beschadigd is).
Arnoud
Geplaatst: 25-10-04 20:52
Als die bult een verkrampte spier is, kun je er arnicagel op smeren. Arnica is een kruid die inwerkt op de spieren zodat die weer soepel worden, maar het helpt alleen als het ook aan de spieren ligt
Succes
A. Bosma Voedingsadviseur
Arabesk
Geplaatst: 26-10-04 12:04
Als het zo blijft, is het verstandig om foto's te maken. Ook als het paard onregelmatig in draf blijft lopen. Het zou het begin van HKO kunnen zijn.
_10_
Geplaatst: 26-10-04 13:08
Zoiets heb ik helaas ook met mijn paardje gehad afgelopen maandag Ik haalde hem uit zijn box, niets te zien en pas toen ik ging rijden in de draf vond ik hem onregelmatig. Gelijk eraf gegaan, op het erf gedraaft en jahoor, kreupel. De volgende avond leek het erger te worden dus direct de VA gebeld... deze kwam woensdag en wist mij te vertellen dat het zijn diepere buigpees was, waarschijnlijk verrekt. Eigenlijk moest hij tot as vrijdag (10 dagen) in het nat verband staan, maar dat vond meneer geen goed plan hij heeft het er dus allemaal vanaf getrokken na 2 dagen, gevolg, zijn pees werd ineens mega dik
Sinds afgelopen weekend ben ik dus maar begonnen met een ijs compress en steeds afspuiten. Daarnaast mag hij 3x per dag 10 minuutjes stappen. Gelukkig sinds 2 dagen blijft de pees nu iets dunner en na het stappen en koelen is hij weer helemaal dun.
Ik hoop echt dat het niet lang meer duurt, maar als ik zo alle andere berichten hoor over peesblessures hebben we nogwel even te gaan, helaas
Lusitana
Geplaatst: 26-10-04 14:34
Klinkt als typische verzwikking. Afspuiten is dan inderdaad de beste therapie. Geef een kreupel dier altijd zes weken om te genezen voordat je weer wat gaat proberen en dan werk langzaam opvoeren. In het beginvooral veel stappen op harde bodem. Sterkte.