Wie o wie kent dit en kan me eventueel verder helpen?Mijn veulen mankeert verder niets, ziet er gezond uit en doet alles normaal wat een veulen moet doen behalve...Ongeveer 1 keer in de week stopt ze s `avonds acuut met het eten van haar brokjes. Ze loopt dan een paar passen naar achteren, het lijkt er dan op dat ze wil gaan liggen, maar doet dat dan net niet. Wel boert ze een paar keer ( ja, het kan ik hoor het echt!) ze gaapt een paar keer en met twee minuten is het hele verhaal over en eet ze vrolijk haar brokjes weer verder op!
Verder valt er op de dagen dat er niets aan de hand is niets te zien en eet ze perfect! Bovendien heeft ze het ook alleen met de brokken, met het hooi zijn er nog nooit problemen geweest.Ik dacht de eerste keer toen ik het zag dat ze zich verslikt had, maar dat is het niet, ook eet ze heel rustig, de DA heeft erbij gestaan en ook hij denkt niet aan een vertopping/ veslikt hebben. Hij denkt nu dat het een maagzweer is en ik heb een middel gekregen dat het slijm in de maag moet herstellen, komt hiervan geen verbetering dan gaan we de maag van binnen onderzoeken.
Wat ze ook heeft is een rare ontlasting, dat wil zeggen de mest zelf is wel goed maar tussendoor laat ze regelmatig natte scheten en komen er gewoon straaltjes vocht mee! Dit heeft ze wel dagelijks. Het is eigenlijk meer een uitzondering als ze eindelijk eens een droog poepgat heeft.
Wie o wie kent dit of heeft het vaker gezien, hetzij het pijngedrag bij het eten hetzij de natte scheten?