Waterig Loopneusje, kan dit kwaad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Waterig Loopneusje, kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:49

Sinds die toestanden met Son van de zomer heb ik een afwijking ten aanzien van ademhaling en natte neuzen. Vandaar dat ik me toch weer zorgen loop te maken...

Sinds een paar weken heb ik er een nieuw haffie bij, die samen met de andere twee bij mij thuis loopt. Zowel Kate (de mijne) als Wick (van m'n vriendin) zijn drie jaar oud en hebben veel lol samen. Heel veel spelen en rennen, het gras ziet er dus niet uit Schijnheilig ! Maar goed, mijn vraag is de volgende. Kate is compleet gekeurd en geent (2 weken geleden) en dat was allemaal in orde. Ik heb de VA extra kritisch naar de longen laten luisteren en de ademhaling, wegens Son's toestand. Geen problemen, gelukkig. Nu valt het mij op dat zowel Kate als Wick af en toe zo'n helder waterig neusje hebben... Ze zijn niet ziek, geen hoest, koorts of andere tekenen. Hoort dit bij jonge paarden, dat loopneusje of komt het door het weer? Kan het een reactie op een enting zijn (Kate heeft net haar eerste basisenting gehad)?

Kortom, ik haat waterige loopneusjes!!! Ze maken me erg onzeker, vooral omdat het bij Son nooit te zien was, totdat het te laat was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:52

Dit is vrij normaal.
Door dit waterige loopneusje wordt stof en andere deeltjes wat in de neus is terecht gekomen naar buiten toe afgevoerd!
Het is dus zelfs belangrijk dat dit gebeurt, anders zou al het stof en deeltjes in de longen terecht komen waar het juist veel schade aan kan richten.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:02

*LOL*

en ook door het rennen en gek doen kan het gebeuren dat de paarden een beetje verkouden worden, maar niks om je zorgen over te maken als het enkel een snotterig neusje omvat....