Steeds als ik het voorhoef van mijn paardje uitkrab en ik krab dan met de hoefkrabber in de groeven reageert ie bij 1 kant steeds door beetje de schokken met z'n been..net alsof je een zenuw raakt zeg maar
kan dit een hoefzweer zijn?
ps hij loopt niet kreupel ofzo.
Princess
Geplaatst: 23-10-04 16:16
dat zou best kunnen, even de hoefsmid er naar laten kijken, wat jezelf wel al kan doen: neem een emmer met warm water beetje soda of groene biotex erin doen en dan ze hoef in die emmer zetten, let wel op de de emmer je niet om de oren vliegt!!
Ulissa
Geplaatst: 23-10-04 21:39
Na de Biotex op het harde lopen als het een zweer is komt deze door het lopen op het harde naar buiten. De hoefsmid hoeft dan niet zover te snijden. Let wel op dat je een emmer neemt zonder hengsel en handwarm water.
Kyona
Geplaatst: 24-10-04 18:29
De hoefzweer kan ook wat dieper zitten en dan komt hij niet door, door het baden/op het harde lopen. Het handigste kan je erachter komen of ze een hoefzweer hebben door met een visiteertang te laten knijpen. Als er een zweer zit, reageren ze dan zeker.
Patoucha
Geplaatst: 24-10-04 20:12
JE kunt een hoefzweer er ook 'uittrekken' door het paard met zijn hoef een nachtje in een hoefzak met zuurkool te zetten
Don_Zhivago
Geplaatst: 25-10-04 19:42
Patoucha schreef:
JE kunt een hoefzweer er ook 'uittrekken' door het paard met zijn hoef een nachtje in een hoefzak met zuurkool te zetten
joh dat wist ik niet... dat is cker een truckje van de boeren van vroeger
Don_Zhivago
Geplaatst: 25-10-04 19:43
ja ik weet niet veel van een hoefzweer. alleen dat je moet weken. en heel erg moet uitkijken anders zit je zelf in die emmer :P maar als ik jou was zou ik iig de hoefsmid of DA laten komen.
Ktje
Geplaatst: 26-10-04 19:34
Dit hoeft heus geen hoefzweer te zijn, en zo lang hij er niet kreupel op loopt is er niets aan de hand, sommige paarden hebben weleens een gevoelige plek in de straal, gewoon de volgende keer als de smid komt extra naar laten kijken
Justnon
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-04 09:58
bedankt voor de reacties!!
dat met een emmer is een groot probleem..aangezien hij vorige keer een wond had op z'n hoef en toen hadden ze gezegt van ja weken in biotex en ja je raad het al..de emmer ging door de poetsplaats en had meteen een zwaar gestrest paard met neusgaten zo groot je nog nooit gezien heb..dus dat gaat niet
denk dat ik de hoefsmidt er wel goed naar laat kijken!!
Cassidy
Geplaatst: 28-10-04 10:05
Mijn smid adviseerd bij een hoefzweer het weken in soda en geen groene biotex, omdat soda toch wat zachter is voor de kroonrand.
Als een emmer een probleem is, is misschien een hoefzak de oplossing?