paard die veel plast/poept.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

salsalover

paard die veel plast/poept.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 17:31

hallo allemaal,

ik had een vraagie, ik verzorg een paard die dus zo veel plast en poept op stal dat je hem dus elke dag helemaal leeg moet halen. Verward mij vraag aan jullie luid dus.

wie kent het zelfde probleem?
wie weet een oplossing?

nou in iedergeval bedankt xxx iris. Lachen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:46

laten controleren of die niet een tekort of overschot heeft aan een bepaalde voedingsstof.. heb je bv een zoutblok in zn stal hangen waardoor veel gaat drinken of te weinig voedingsstoffen in zn voer waardoor die meer gaat eten en daardoor dus ook meer mest?

Hierin moet je het zoeken..

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:54

Ninla is ook zo vies,denk ik niks aan te doen...

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:44

als je paardje gewoon heel smerig is..
moet je 1x in de week gaan uitmesten.. als ze door hebben dat ze niet elke dag meer een schoon bed krijgt zal ze schoner worden!

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:22

M3isSi3j schreef:
als je paardje gewoon heel smerig is..
moet je 1x in de week gaan uitmesten.. als ze door hebben dat ze niet elke dag meer een schoon bed krijgt zal ze schoner worden!

In een handboek van me staat dat er eigenlijk elke dag uitgemest moet worden Bloos!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:47

Chanelletje, doe jij alles volgens het handboek? Het is een luxe als je elke dag kan en mag uitmesten... een hoop maneges mesten maar 1x in de week uit...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:10

en jij denkt dat dat werkt, dat ze dan schoner worden.
Nancy is ook een enorme smeerkont maar die wordt echt NIET schoner hoor als ik haar een week laat staan.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:10

het is toch smerig als je paard elke middag weer in een smerige stal neer gezet wordt en volgens mij zal het niet egt helpen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:30

bij ons worden ze ook maar 1x in de week gemest wel nog 2x soms 3x opgestrooid.
en mijn paard was eerst ook echt n viespeuk die meste ook maar waar het m zelf uitkomt.
nu doet ie alles achterin de stal en hij plast ook op een vaste plek.
dus 1x in de week uitmesten is voor hem super hij houd het mooi schoon nu .
maar er zijn ook paarden waar het niet bij werkt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 08:51

ik mest elke dag uit, en heb elke dag een kruiwagen vol uit de stal.
en ik heb een pony....

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:55

ik ben het toch met janne eens bij somige paarden helpt het maar somige ook niet

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:38

daar ben ik het ook mee eens.
Het lijkt mij juist goed als ze veel mesten, beter dan te weinig! Mijn paard heeft koliek gehad en is daaraan geopereerd, het gaat nu heel goed met hem! Ik ben erg blij als hij veel gemest heeft, dan weet ik dat het goed met hem gaat!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:16

janne schreef:
bij ons worden ze ook maar 1x in de week gemest wel nog 2x soms 3x opgestrooid.
en mijn paard was eerst ook echt n viespeuk die meste ook maar waar het m zelf uitkomt.
nu doet ie alles achterin de stal en hij plast ook op een vaste plek.
dus 1x in de week uitmesten is voor hem super hij houd het mooi schoon nu .
maar er zijn ook paarden waar het niet bij werkt.

Die van mij is ook zo'n viespeuk en toen ik hoorde dat er bij ons op de manege maar 1x per week uitgemest werd, dacht ik: Bloos! Maar ze gooien er zoveel stro in, dat mijn paard ontzettend schoon heel de week staat, echt een geweldige oplossing!!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:21

wij hadden ook zo'n schijterd op stal het leek wel ofdattie het uitgevonden had zeg Haha! later in de wei gezet..na 1 dag stront scheppen hele kruiwagen vol!!!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:33

Toen ik mijn paard elke dag uitmestte was het echt een smerig ding, op een gegeven moment ben ik naar een stal gegaan waar ze maar 2 x in de week uitmestte... Wel werd er elke dag opgestrooid... En meteen was de box een stuk netter...Zorg wel dat er genoeg stro in de stal ligt, bij te weinig stro lijkt het al gauw vuil..

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:11

TheSam schreef:
Chanelletje, doe jij alles volgens het handboek? Het is een luxe als je elke dag kan en mag uitmesten... een hoop maneges mesten maar 1x in de week uit...

Nee dat doe ik niet.
En tis geen luxe voor je pony/paard als ie elke dag wordt uitgemest..
Tis gewoon nodig!!

Enne..ik mest niet uit dat doen andere voor me! Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:38

Mijn arabje is ook zo'n wandelende poepdoos. Met rijden poept ie minstens wel een keer of vier in een half uur. En zijn stal is elke dag een paasei. Om de dag mest ik het uit, de ene dag gooi ik alles achterin, de dag erna haal ik alles eruit (een HELE kruiwagen!!)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:00

ik haal ook dagelijks een hele kruiwagen uit de stal hoor ( soms wel meer...) maar mijn paardje vind het vooral nodig om zodra ze uit haar stal is en op de poetsplaatst staat te gaan mesten, soms wel 4 keer in een kwartiertje of zo....

maar een stal 1 keer in de week uitmesten is echt veel te weinig, en al die ammoniak dampen die op deze manier blijven hangen zijn ook niet echt bevordelijk voor zowel paard als mens, dus hoeveel werk het dagelijks ook mag zijn ik mest liever een kwartiertje uit dan dat ik mijn paard op zo'n vieze bodem moet laten staan!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:51

ik mest de stal 2 keer per dag uit Bloos!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:43

Ik mest mijn paard ook elke dag uit, als ik geen tijd heb dan strooi ik bij
als ik 1x in de week uit mest eet ze al het stro op wat ik er elke dag bijstrooi. mijn paard heeft rubberen matten onder in de stal, dat ligt lekker der met wat stro dan op de natte stront snappie. Knipoog

salsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 15:38

bedankt voor al jullie reachties ga het zkr allemaal uitproberen. alleen blijf hem wel elke dag uitmesten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:46

salsalover schreef:
bedankt voor al jullie reachties ga het zkr allemaal uitproberen. alleen blijf hem wel elke dag uitmesten

Probeer eens als dit niet lukt om echt maar 1x in de week te mesten. Bij ons wordt er ontzettend veel stro ingegooid, paarden staan tot boven hun knieen in het stro, en de stal blijft harstikke schoon, ondanks dat mijn paard een ontzettende smeerlap is!! Ik weet dat het raar klinkt, maar deze theorie klopt echt!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:52

Kurk in zijn kont Knipoog

Je schijnt een paard te kunnen leren om in één hoek te kakken, maar hoe weet ik niet. Mijn vorige paardje deed dat OK dan!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:42

Mijn verzorgpaard mest ook zo veel. Elke dag liggen er 3 tot 4 hopen en dat nog van alleen 's avonds en 's nachts want overdag staat hij op de wei. En die mest ligt dan ook lekker verspreid in de stal Tong uitsteken Maar ik mest dus maar gewoon elke dag anders wordt het echt een zwijnenstal en ik zou niet weten wat je er tegen kan doen sorry Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:03

Arabesk schreef:
Kurk in zijn kont Knipoog

Je schijnt een paard te kunnen leren om in één hoek te kakken, maar hoe weet ik niet. Mijn vorige paardje deed dat OK dan!

ik heb het mijn pony aangeleerd door al het mest er niet uit te halen, een klein beetje te laten liggen en dat in een hoekje te gooien. Paarden mesten over het algemeen op dezelfde plaats. Nu moet ik zeggen dat het niet bij elk paard lukt, sommige zijn wat schoner. Maar je kan het uitproberen.