Weven, wat zijn de mogelijkheden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline81

Weven, wat zijn de mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 14:01

Wat zijn de mogelijkheden om weven tegen te gaan?
Weefrek is geen optie voor het paard in kwestie en een lik-it heeft ook niet veel effect. Het weven wordt alleen gedaan als het druk is op het erf of iemand vlak bij de box staat en geen aandacht geeft. Als er kuil of ander voer in de stal ligt weeft hij niet.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:08

Andere speeltjes in de stal, waar hij zich mee bezig kan houden, voldoende ruwvoer waar hij zich op kan uitleven.

Waarom is een weefrek geen optie?

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:52

mijn paard heeft een weefrek en hij weeft niet meer ! ook staat hij veel in de weide en als hij op stal staat krijgt hij onbeperkt hooi !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:41

je geeft zelf al aan waarom hij het doet, probeer die situaties te verijden.
of als ze voorkomen dan een pluk hooi voor afleiding.
verder kun je denk ik behalve een weefrek niet zoveel doen..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:43

Een spiegel in de stal kan helpen volgens een engels onderzoek...
Hetzelfde geldt voor de mogelijkheid tot direct contact met paarden.
En je kunt natuurlijk onbeperkt hooi geven, dat krijgt mijn luchtzuiger ook. Zolang je ze goed rijdt, worden ze daar niet dik van.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:39

Yep, moest ook gelijk aan een spiegel denken. Wellicht het proberen waard; gebruik wel een onbreekbare.
En hoezo is een weefrek geen optie: heb je dit al eens geprobeerd?

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:33

ik heb eens een bal in een net precies ter hoogte van het hoofd gehangen,zodra mijn paard heen en weer begon te weven,stootte ze telkens haar hoofd tegen de bal en bij mijn paard was het meteen over.
ik bedoel dus een gewone rubber voetbal... Lachen

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:37

bij ons op stal staat ook een wever, en die doet het ook gewoon met een weefrek. hij gaat gewoon midden in stal staan en weeft gewoon door. hij doet het iook als hij vast staat aan een touwtje als je hem aan het poetsen bent.
en inderdaad als er mensen in de buurt zijn die geen aandacht geven. en hij krijgt 4 plakken hooi op een dag en ze proberen als alles. maar als het er eenmaal inzit is het er uitkrijgen wel moeilijk

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:00

Buiten zetten met andere paarden!

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 07:53

weefrek is geen optie, net als een spiegel, omdat hij nauwelijks iets ziet.
Hij stoot zijn hoofd nu al zeer regelmatig en ik moet er niet aan deken hoe hij er uit ziet als hij een weefrek heeft.
Verhuizen naar een rustigere plek zou wel kunnen maar nadeel van die plek is dat het dak lager is en het een pad van 1,5 meter breed heeft en een haakse hoek er in en dat ca. 15 meter lang.
Het kuil verspreiden over de dag willen ze niet aan op de manege dus dan zou een hooizak ofzo iets kunnen zijn maar ja wie gaat 'm vullen...

Andere pensionstal zou wellicht de beste optie zijn... iemand idee"en?

Hij doet het sinds hij in training is geweest in mijn vakantie. Daarvoor echt nooit problemen gehad. Maar toen hij terug was was hij bijterig, verschrikkelijk aan het bedelen en weefde hij daarbij af en toe. Maar pas sinds kort ook waar ik bij ben.