Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

boxje schreef:Wel eens gedacht aan een beginnende longontsteking?
Hier moet zeker een DA bij komen, een veulen mag NIET hoesten. Vraag maar eens een DA hij zal je hetzelfde vertellen. Juist bij veulens is het belangrijk er direct bij te zijn als ze hoesten om erger te voorkomen, juist omdat ze zo weinig weerstand hebben.
Je zou uit jezelf ook de temperatuur alvast kunnen meten, maar zeker zorgen dat er een DA bijkomt hoor!
Veel succes ermee
)BeNGeL schreef:En meer dan dat kan ik echt eerst nog niet doen ik ben daar nog maar nieuw op stal dus ze zullen echt niet meteen alles van me aan nemen ... het blijft een nuchtere fries... (met een stapel friese paarden)
maar ik zal de temperatuur even op nemen binnen kort ...
en toch eens gaan praten met de stal eigenaar of die de DA niet even wil bellen ... die is altijd wel voor rede vatbaar ...
Wel eens een veulen gezien met een longontsteking? Ze moeten werkelijk alles bijzetten om dat te overwinnen en gezien hun kleine weerstand zit niemand daar op te wachten! Dus als ik jou was zou ik me niet zo druk maken om de weidegang ( kiezen tussen twee kwaden) maar wel degelijk om een DA!!