We zijn erg voorzichtig hiermee en komen absoluut niet in de buurt.
Weet iemand hoe besmettelijk dit is?
Ze hebben een goedje van de DA gehad en moesten ze allebei ermee wassen.
Zal het na 1 wasbeurt over zijn?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jackieboy schreef:mijn pony is degene met luizen en het gaat niet over met dat spul dat we gehad hebben maar we hebben de dierenarts op nieuw gebelt en zijn er mee bezig. en mensen kunnen het door geven als ze een paard aaien en daarna een ander kan het doorgegeve worden. maar mensen zelf kunnen het niet krijgen.
Maar goed, na de eerste keer wassen, was de pony zo goed als alle luizen al kwijt (wel heel goed uit spoelen he). Goed droogwrijven, stappen, en daarna met deken om stal zetten (als je die mogelijkheid hebt tenminste, vooral in de winter). Laat je paard goed opdrogen en kijk de volgende dag of de luizen weg zijn. Bij de pony die wij hadden gewassen hebben we voor de zekerheid 2 dagen er na nog een keer gewassen om er zeker van te zijn dat alle luizen weg waren. Daarna heeft de pony er geen last meer van gehad. Dus gewone simpele luizenshampoo werkt ook. Jackieboy schreef:flyinghigh weet jij mischien ook wat voor een schampoo of hoe die heet hij heeft namelijk huidschilfer luizen maar kaal scheren wil ik eigenlijk niet tenzij het niet anders kan...
Water met veel azijn helpt ook, anders kaal scheren, maar dat zou ik doen als laatste optie.
Luizen vliegen niet, maar lopen over.
O ja vlooienspray is bedoelt voor vlooien niet voor luizen, helpt echt niet