Mijn paard heeft snel last van stijfheid. Eerst kreeg hij Myo-cure van VSM. Daar werd hij al een stuk beter van, maar omdat dat een geneesmiddel is wilde ik dat niet te lang geven en en ben ik nu sinds een klein weekje overgestapt op MaxH. Hij krijgt 1 schepje per dag. Hij gedraagt zich toch wel anders dan normaal. Aan het begin is hij superactief en fris, maar dat zakt op een gegeven moment in, terwijl hij normaal veel meer een diesel is die eerst op gang moet komen en pas na drie kwartier lekker gaat lopen. Kan dit door de MaxH komen? Ik heb wel gezien dat er heel veel suikers in zitten en die zorgen toch vooral voor korte, snelle prestaties? Eerlijk gezegd heb ik liever dat hij zijn energie een beetje gelijkmatiger gebruikt. Dan aan het begin maar wat minder loperig, maar dat hij het ook beter langer volhoudt. En zou dit een 'bijwerking' kunnen zijn die weer over gaat als hij aan de MaxH gewend is, of blijft dit? Wie heeft deze effecten ook gemerkt?
Tazz
Geplaatst: 21-10-04 19:35
Ik had geen effect met MaxH bij mijn paard. Als je paard stijf is kan je aan je DA Neutradex vragen dit werkt over het algemeen heel goed. Succes
Galupy
Geplaatst: 21-10-04 20:24
Voor stijfheid kan je beter vitamine E en selenium voeren en eventueel zwavel. MaxH is een combinatie van heel veel suplementen en vitaminen e.d. en zal dus niet specifiek het probleem bij jou paard verhelpen.
Kijk anders eens op www.paardendrogist.nl en zoek dan op spieren daar lees je van alles hierover.
Anya
Geplaatst: 21-10-04 20:56
Ik heb nooit verschil gemerkt in looplust met of zonder MaxH. Ik heb het spul indertijd voorgeschreven gekregen nadat Lanna erg ziek was geweest. Ze had EVA gehad, een ziekte waarbij alle bloedvaten ontsteken en ze had geen spier meer op haar lijf. ze was zo slap geworden dat ze sleepte met de achterhand. Het was duur, maar hielp goed. Haar herstel ging zeer voorspoedig.
Kyona
Geplaatst: 22-10-04 16:41
Denk ook niet dat MaxH in jouw geval goed werkt en zou net als hierboven staat of Neutradex eens proberen of de vitamine E met selenium. Je hoort ook wel eens over een soort olie wat kan helpen (visolie?) - je kan het kopen in de ruitersportzaak en is volgens mij van dat bekende merk met beige etiket en blauwe letters (kan er even niet opkomen, sorry!).
Margreet
Geplaatst: 22-10-04 16:56
MaxH bestaat voor iets van 2/3 uit suiker, je betaalt er echter wel grof voor. Als je een compleet vitaminesupplement wilt geven, dan zijn er andere, goedkopere alternatieven die net zo goed zijn.
Wil je puur iets geven tegen de stijfheid, dan zou ik eerder aan de vit. E plus Selenium denken. Ik heb goede ervaringen met E-plus van Pavo.