opgezette keel door gras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RedFlame

opgezette keel door gras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 18:39

ik haalde vandaag mijn pony uit de wei had ze een op gezette keel (of de klieren daar achter het hoofd)
mijn instructrice zei dat het door het gras kwam en dat meer paarden het hadden, dus nu mag ze niet meer in de wei maar alleen maar in de buitenbak.
ik vraag me af of dit echt door het gras komt en wat het nu eigenlijk is hebben jullie paarden hier ook last van? Rolleyes

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:17

ja mijn paard heeft het ook. kijk maar op de toppic

[url]dikke klieren[/url]

maar ik haal hem niet van de wei af...want na een dagje stal is het weer over. ik zet hem alleen korter op de wei.[/quote]

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:56

Die klieren zijn speekselklieren en die zetten op als ze heel de dag hebben staan eten (veel speekselproductie). M'n verzorgpaard heeft het ook, we hebben zelfs de veearts ernaar laten kijken, maar het kan zeker geen kwaad Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:11

wat minka zegt klopt! ook is het doordat ze met hun hoofd naar beneden staan tijdens het eten van gras..volgens mijn da...kan in ieder geval geen kwaad!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 06:36

speekselklieren die veel werk moeten doen door kort gras, mijn pony heeft het ook vaak, het lijkt heel raar, ik masseer het altijd en dan trekt het zo na tien minuten alweer weg...

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:54

het zijn inderdaad de speekselklieren en na een paar uur stal zijn ze niet meer dik ! het kan geen kwaad dus laat gerust je paardje genieten van de weide