Wie ervaring met Prednison en bijwerkingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silly99

Wie ervaring met Prednison en bijwerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 10:07

Sileno heeft een week of 3 Prednison moeten slikken. (in combi met antibiotica, Cubarmix) Tijdens de kuur heb ik helemaal niks gemerkt alleen nu de kuur klaar is is hij tijdens het rijden redelijk moeilijk in de zin van stramme spieren enzo. Zal dit nu kunnen liggen aan de Prednison? Hij hangt onwijs in mijn handen en is niet aan mijn been en wil al helemaal niet buigen. Zo is hij nooit echt geweest dus is dit een logische verklaring? Ben benieuwd wie hier nog meer ervaring mee heeft. Vind het anders zo sneu voor hem want ik pak hem nu behoorlijk aan.. Maar misschien kan hij er niks aan doen..

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:21

Prednison maakt dat alles stroever gaat dus ook met de spieren en botten. Het nadeel van prednison is dat het in hoge of lange dosissen het bot ontkalkt. Ook maakt het alles gevoeliger voor infecties en ziekten omdat het immuumsysteem slechter werkt. Prednison legt ook de bijschorsnieren stil. Ik heb geen ervaring met het geven van prednison aan paarden, maar ik heb het zelf tientallen jaren geslikt. Nu mag ik het niet meer slikken omdat ik anders in een rolstoel beland. Maar ik weet wel dat er geen verschil zit tussen de prednison die dieren krijgt en die mensen krijgen.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:27

Rio heeft 2 weken op de Prednisolon gestaan en ik merkte na 2 dagen al dat hij 'vocht vasthield', hij werd stram en stijf. Dit heeft na de kuur zeker nog 2 maanden geduurd en ja dit zijn de bijwerkingen. Ik zou hem maar niet te veel aanpakken als ik jou was, want het is een zwaar medicijn en zijn lijf heeft flink te verduren gehad, dus geef het even de tijd om te herstellen.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:36

Tuurlijk is Prednison geen lekker middeltje, maar mijn paard heeft er maanden op gestaan en daar heb ik helemaal niets van gemerkt.. ik denk dat dat per paard verschilt en als je het zeker wilt weten, gewoon ff de behandelende VA bellen.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:24

Die van mij heeft het ook in de zomermaanden gebruikt. Heb wel gemerkt dat het een aanslag op hun lichaam is.
Ik geef haar nu opkikker van de paardendrogist om weer een beetje aan te sterken.
Die van mij is met pensioen dus hoeft niet veel meer te doen, heel af en toe een leuk buitenritje.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:46

Dit hoor je wel vaker; zou hem niet teveel laten doen en het dus wat rustiger aan doen. Als het goed is, wordt het dan vanzelf minder binnen een paar weken.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:49

Ik heb zelf aan de prednison gezeten....2 weken lang, nadat ik gestopt was, werd ik wakker en ging ik slapen met spierpijn...

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:08

Bedankt voor de reacties! Het is dus inderdaad de prednison! Hij is zelfs met poetsen niet zichzelf want toen ik hem ging rossen wilde hij zelfs naar mij uithalen! Di heeft hij echt nog nooit gedaan!
Ik heb met het rijden beetje moeilijk gehad en heb hem een beetje aan het werk gezet toen hij net iets teveel praatjes had tijdens een boksessie.... Scheve mond Maar verder hoop ik dat hij zich wel weer lekker gaat voelen want volgende week zaterdag heb ik een clinic en ja als hij zich niet lekker voelt dan hoef ik net zo goed niet mee te doen...Ook niet leuk voor Sil.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 07:26

...misschien voelt ie zich nog echt niet lekker...en moet je hem ff wat rust gunnen..net wat je zegt, dat die dingen doet, wat ie anders nooit doet..misschien toch een hint van hem...alleen lekker meuten met hem..beetje verwennen kan nooit kwaad..en kijk het gewoon aan....het is toch echt troep die prednison

ps. heb nog nooit een paard aan de prednison gehad, wel mn hond..maar die was nooit echt aan mn been Verward Knipoog

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:40

Mijn paard heeft 3 jaar terug 4 maanden prednison gehad, maar ik heb geen enkele bijwerking gezien. Ze knapte er juist heel goed van op.

Ik denk eerder dat je paard nog herstellende is en dat je 'm nog eventjes de tijd moet geven.

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:41

Mijn pony werd van de prednison dikker en kreeg een opgeblazen buik ervan. Maar geen gedragsveranderingen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:39

Mijn pony staat sinds een paar dagen aan de prentnison en haar manen vallen uit???