hoefbevangen??? Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

hoefbevangen??? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 08:16

Ik kwam vorige week aan bij me pony en het maatje van hem Sterretje kwam in een keer niet naar me toe lopen.. en anders galopeert ze naar je toe dat ze blij is om je te zien.
Dus ik dacht er is wat aan de hand , ik liep naar haar toe en ze wou gewoon geen meter lopen!!! dus ik heb ster meegenomen en op stal gedaan.. ze liep heel sloom en pijnlijk, ze wou niet eens draven! haar voorhoeven staan ook naar voren, ik heb ster een week op stal gedaan, en de eigenaar ( een boer ), zei dat ster niet meer op stal mocht staan en dat ik haar naar het weiland moest brengen, dus had ik dat maar gedaan.
Ze begon net wat opteknappen, ze liep wat beter alleen draven liep ze nog wat mank, nu een week later ze is weer helemaal raar gaan lopen. Huilen

Die boer is geen dierenvriend... Dit jaar was er ook een veulen die koliek had hij zei "Een pony mag toch wel rollen? dat vinden ze lekker " Is rollen ook normaal op stenen zei ik? en dat ik haar moet meesleuren omdat ze zonodig moet rollen omdat ze pijn hebt? zei ik toen zei hij ow dat is niet normaal, toen is hij weggegaan ik heb de dierenarts gebeld, het kon me niet schelen of het wel of niet mog van hem toen even later zei hij dat ik toch gelijk had enzo..

En nu durf ik het niet tegen hem te zeggen over sterretje dat ik denk dat ze hoefbevangen is dan begind hij toch weer te zeuren van "ach elke pony loopt wel een keer sloom en een keer raar, er is niks aan de hand hoor." Ach gut

Maar ik wil dat het over gaat! maar wat moet ik hier nou aan doen?
Ik krijg toch alleen maar domme antwoorden van hem.
Verdrietig

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:45

Als het jouw pony is, direct de DA bellen, hoefbevangenheid is ernstig en gaat niet zomaar over.
Bovendien is vers gras bij hoefbevangenheid het laatste wat ze zou moeten krijgen.
Trek je niets van die boer aan en laat hier snel naar kijken.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 08:49

Pony is niet van mij staat er van die boer.

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:03

Toch een DA naar laten kijken. Hoefbevangenheid is inderdaad heel ernstig. Als je er te laat bij bent kan het hoefbeen al gekanteld zijn.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:59

Nou eerlijk gezegt moet ik eerlijk zijn, deze boer ken ik dus ook... het is idd. geen dierenvriend hij is te bang om 1 vinger in zijn portemonnee te steken.
Hij zegt dat die goed is voor zijn dieren, maar hij gebruikt ze alleen voor de handel... en denkt alleen maar aan geld.
Hoe kun je nou een boer duidelijk maken dat een pony ernstig hoefbevangen is en dat er een da moet komen, dan begint die boer weer te zeiken van "ach ieder beest loopt wel een keer mank"
Hij heeft al een keer een goeie rekening gehad... en nu zul je net zien dan zegt hij van..... ach deze shet loopt goed hoeft geen da bij.. en wie lijd er dan weer en wie word er dan weer de dupe... de beesten.

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:21

Jeetje zeg, dat is idd geen dierenvriend. Kun je niet weer zelf de DA bellen? De laatste keer vond hij het toch ook achteraf niet erg? En als je zegt: als u geen dierenarts laat komen dan kan het helemaal fout gaan en dan heeft u niets meer aan uw pony? Zou hij dan niet denken van: dan kan ik nooit meer iets verdienen aan die pony. Misschien dat die man niet zo denkt, maar anders moet je dat maar verzinnen of zo iets. Je kan dat arme beest ook niet zo laten creperen...

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:06

Meteen DA en hoefsmid bij halen is mijn advies.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:46

desi_verona schreef:
Jeetje zeg, dat is idd geen dierenvriend. Kun je niet weer zelf de DA bellen? De laatste keer vond hij het toch ook achteraf niet erg? En als je zegt: als u geen dierenarts laat komen dan kan het helemaal fout gaan en dan heeft u niets meer aan uw pony? Zou hij dan niet denken van: dan kan ik nooit meer iets verdienen aan die pony. Misschien dat die man niet zo denkt, maar anders moet je dat maar verzinnen of zo iets. Je kan dat arme beest ook niet zo laten creperen...

nee hij laat liever een beest lijden dan beter worden... hij doet al moeilijk om wormenkuur te halen, laat raden een DA. ik had allang de DA erbij gehaald maar deze boer denkt alleen maar aan geld... meer niet en anders brengt hij zo deze pony na de slacht... hij denkt dat hij daar nog meer verdient. Verward

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:59

Ik heb met hem overlegt woensdag komt de veearts, ik heb dr nu op stal gezet met wat hooi en water. en nu wachten op woensdag op de antwoord van de veearts. en Ger je hebt helemaal gelijk!

Boety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:25

heey mijn pony had ook hoefbevangenheid en ik moest om de 2uur (behalven s'nachts dan) zijn benen af spoelen en niet gaan stappen zet hem in een stal en maak de grond goed nat hij moet nat staan dat is het best ik hoop dat het gaat lukken!