Ik ben net terug van mijn paardje en ze had dus weer koliek.
Gisteravond had ik al het gevoel dat ze niet lekker was omdat ze niet gemest had in stal toen ik aan kwam, ook niet onder het rijden, alleen een klein beetje in de wasplaats..
Maar goed ik dus naar huis gegaan... bijna niet geslapen..
En ik heb gelukkig vanmorgen geen telefoontje gehad van de stal eigenaresse.Kom ik vanavond aan... 1 hoopje in d'r stal. Vind ik dus erg weinig voor een paard dat normaal een hele vieze stal heeft een aangezien ze op vlas staat, is dit goed te zien.
Ik de eigenaresse opgebeld.. en ze had dus tot 2 uur buitengestaan.
Ik had vandaag ook gewoon gereden en het stomme is... je merkt niks aan d'r. Ze had dus van 14.00 tot 19.45 uur ( want toen kwam ik op stal) maar 1 hoopje in d'r stal liggen. Ik zette d'r na het rijden lekker op stal.. en ja hoor ze begon te draaien, schapen, slaan met staart, liggen enz.
Ik de dierenarts weer gebeld en hij weer gekomen. Hij hoorde/voelde een beetje loskomend gas en d'r mest was ook een beetje droog.
Ze heeft weer pijnstillers gehad voor 6 uur dus ik moet om 4 uur weer terug
D'r mest word morgen ook even onderzocht omdat ze nu opeens in een maand tijd 2 keer koliek heeft gehad en hiervoor nooit koliek heeft gehad.
Ze staat wel sinds 2 maandjes op vlas..
Zou het hier aan kunnnen liggen??
Zouden jullie d'r nou gewoon elke dag voor de zekerheid olie geven in slobber ofzo?
Ik moet nu van mezelf elke avond nog naar stal om te controleren of er niks aan de hand is..
Zo'n muts ben ik wel
Weten jullie iets te doen tegen koliek??
Groetjes Ilona
PS sorry voor het lange verhaal...
Verder is het wel zaak je voerschema aan te passen als je overstapt op vlas, paarden die gewend zijn elke avond hun buik rond te eten met stro hebben toch iets te knabbelen nodig, ruwvoer blijft het belangrijkste ! Dit even vanuitgaande dat het verstoppingskoliek is.