zomereczeem en rijden,zweten het gaat weg !!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kari

zomereczeem en rijden,zweten het gaat weg !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 22:19

mijn eerste paard had erge zomereczeem het eerste jaar dat ik hem had .ik ben hem het tweede jaar heel veel gaan rijden 6 keer in de week .ook echt in het zweet .hij kreeg ook veel eiwitten binnen .sportbrokken en sportgranen enz. had toen geen last meer van zijn eczeem dat hele jaar.dit jaar heeft hij een pees blessure .staat op een schrale wei en heeft weer erge eczeem.mijn tweede paard had zo veel eczeem dat zijn manen er vorig jaar helemaal af waren.dit jaar ook veel mee gereden .vol op het gras en sportbrokken en sportgranan gegeven .en fitaminen spuiten.dit jaar weer manen van 30 centimeter aan 2 kanten zonder eczeem midelen te gebruiken. hoe kan dit ??? komt dit door het rijden en zweten en goede voeding?????

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 02:12

dit klinkt niet logisch, want juist door veel eiwitten kunnen (!) de eczeemklachten zich verergeren, maar misschien dat door het vele zweten de afvalstoffen beter afgevoerd worden.
bij mijn paard merk ik geen verschil
kan het ook zijn dat jij je paard minder, of op andere uren in de wei hebt wanneer je veel rijd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:10

het klopt wel hoor... als een lichaam behoorlijk aan het werk is worden afvalstoffen veel beter afgevoerd.
en een lichaam met en goede conditie kan zijn afvalstoffen ook beter kwijt.
ik heb ook het idee dat als ik maar goed rijd, mijn pony er minder last van heeft....

kari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 19:56

hoy luxje. mijn paarden staan gewoon de hele zomer op de wei. dus niet op bepaalde uren . ellepel .als dat zo is zit daar mischien een oplossing voor het eczeem in .