DA verkeerde diagnose, nu in de kliniek HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

DA verkeerde diagnose, nu in de kliniek HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:39

Hoi Bokkers..

Mijn pony is onderbehandeling geweest van een DA omdat ze mok had, nu kreeg ik een superzalfje zelf gemaakt van de DA dat werkte in eerste instantie goed alleen bleef het terug komen, ondanks dat het droog gehouden is e.d. na 8 potten zalf (1 liter) en meerdere malen telefonisch overleg (antib. gevraagd 5x) was er niets meer aan te doen (7 okt) ???????? Toen heb ik weer antib. aangedragen maar wederom NIET gekregen.. Met het gevolg dat ik 2 dgn later op een zaterdag middag (9 okt) de spoed DA moest bellen... Die stond met zijn oren te klapperen dat ik nog geen antib. had gekregen.. Snel antib. in dr bloedbaan en zwellingsremmer en een week antib. gekregen.. vanaf woensdag 13 okt ging het beter donderdag was het been weer minder..

We hadden voor dinsdag (12 okt) een entafspraak staan, dus ik bel maandag iom spoedda de praktijk af om 3 paarden te enten... Goed zegt de dame aan de tel wil je een nieuwe afspraak, nee zeg ik dat hoeft niet want ik weet niet hoelang het nog duurt..

Toch heeft hij ongevraagd vrijdag (15 okt) 3 paarden geent.. Ik meteen die spoed da gebeld of het kwaat kon.. nou in de gaten houden of ze koorts hadden.. Wij braaf tempen.. Ik de DA gebeld weer die dame aan de tel en die had toe gegeven dat er een foutje door haar was gemaakt..

Vrijdagavond kom ik dus uit mijn werk en staat me pony met een dik been..... (echt 4 tot 5 x zo dik dan hoort) meteen een afspraak gemaakt en nu

Nu staat ze sinds afgelopen maandag in UTRECHT omdat haar aders al aan het afsterven waren.. Het komt nu goed alleen de diagnose is niet goed geweest. Die enting heeft de antib. ws op een dwaalspoor gezet, en Easter kon met een olifanten been meteen naar Utrecht...

Wat moet ik doen??? Bijna mijn paard kwijt door dit grapje, en nu een dure rekening dankzij de DA

Iemand dit wel eens mee gemaakt???

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:57

Die hoge rekening gaat natuurlijk naar de incapabele DA en zijn al even incapabele personeel Haha!:D:D

Nee zonder gekheid, hij is verzekerd voor dit soort fouten en missers, dus je kan hem gewoon aanspreken op zijn fouten en (op een fatsoenlijke manier) eisen dat hij minstens de extra kosten op zich neemt!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:58

Ik zou als ik jouw was toch even langs de DA gaan met de rekening van Utrecht. en toch even een goed gesprek beginnen met de DA hierover

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:59

Ik ben zo ook een paard kwijtgeraakt na complicaties na een castratie.

Het heeft ons heel veel geld gekost, 3 jaar aangeklopt bij de rechtbank, en alsnog verloren omdat er geen CAUSAAL verband zou zijn.

Als jij kan aantonen dat je complicaties zijn ontstaan door een verkeerde diagnose en dit kan laten onderbouwen door een andere arts, dan sta je sterker.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 16:06

Nou ze staat nu nog in Utrecht (ook omdat emmeloord geen plaats had) maar ze ging vandaag onder het mes en dan mag ze ws vrijdag naar huis toe..

Echt het is zo oneerlijk.. Gewoon ongevraagd enten en dan dit!!!!

Ik hoop dat deze meneer redelijk is en mij uberhaupt nog te woord wil staan.. Ik ga het iid wel proberen.. bedankt alvast meiden..

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:10

Als ik jou was en je hebt een rechtbijstand verzekering zou ik deze aanspreken..

En ik zou zeeeeer zeker de DA die deze grove fout gemaakt heeft ermee confronteren en dan niet via de belmiep maar de dierenarts zelf en om een uitleg vragen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:53

Ik heb ook een dergelijke grove fout meegemaakt (gelukkig geen levensbedreigende, maar wel eentje die heel veel geld kostte + einde fokcarriere met dat paard) Ik heb toen een pittige brief geschreven (wel eerst huiswerk gedaan bij een bevriende DA die bevestigde dat het iig onder zijn verzekering zou vallen indien het hem was overkomen) De DA in kwestie wilde toen een gesprek, dat is heeft ook plaatsgevonden. Alle kosten zijn vergoed, weliswaar op "natura" basis, dus in de vorm van medische handelingen (voordat mensen hier verder gaan denken dan nodig is Knipoog )
Mijn advies dus, zet het op papier, met data erbij en stuur deze op. Dit soort dingen over de telefoon regelen is moeilijk. Wij zijn immers "leken" en ook nog eens emotioneel, waardoor je niet alle dingen die je in je hoofd hebt zegt op zo'n moment, of je wordt overdonderd door medische termen etc. Maar een brief waarin je hem confronteert met feiten + kostenplaatje (heb ik ook gedaan) daar moet hij gewoon op antwoorden!

Als je die behoefte hebt dan kan ik je (via gewone email) die brief die ik destijds geschreven heb toesturen, in dat geval eventjes pb-en

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:46

En zorg dat je copietjes maakt van de brief die je gaat versturen, mocht die Da niet bereidwillig zijn en zeggen dat de brief nooit verstuurd is!! Misschien aangetekend opsturen!!! Heb je altijd bewijs!! Suc6 ermee en sterkte met je paardje!!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:53

Jeetje, wat een verhaal! Waardeloos zeg... Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je toch even sterkte wensen

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:08

Heeej meis,

Nou gelukkig komt Eastie weer thuis.... OK dan! we zijn er allemaal erg van geschrokken!!! Zoals je je al van plan was zou ik zeer zeker een brief schrijven. En met de DA in kwestie zelf misschien een babbeltje maken en niet met die poedersuiker achter de receptie want die snapt er toch geen pepernoot van

Misschien kunnen ze je in Utrecht ook wel advies geven hoewel ze natuurlijk geen artsen mogen afzeiken...

p.s. ik heb nog foto's van haar benen van die zaterdag ochtend weet je wel.. die zal ik vanavond even fixen voor je Knipoog je weet nooit waar het goed voor is.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:13

Nou ik ben net gebeld door de chirurg, de operatie is goed gegaan en ik mag Eastertje vrijdag ophalen.. Ik moet haar thuis wel nog verder behandelen maar ik krijg weer een beetje goede moed!!! Meiden bedankt voor het advies.. Ik ben iid bezig met een goede brief met data's erin, copy van de facturen die ik reeds betaald heb, dus de behandelingen die niets uitgehaald hebben. Ook maak ik een kopie van de nietgevraagde enting op mijn paspoort.. En nu maar hopen dat die meneer zo vakkundig is en mij te woord wil staan...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:16

Veel sterkte met je paard, ik moet nog even afwachten of Vait binnenkort naar huis mag vanuit Utrecht...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 12:09

Ohhh die staan ook in Utrecht???? Misschien zjin ze wel buren???

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:02

Mijn paard staat helemaal aan de andere kant van de kliniek, die van jou staat waarschijnlijk in het nieuwe gedeelte. En helaas, mijn paardje staat helemaal alleen , hij heeft geen besmettelijke ziekte ofzo, maar hij wordt door 1 dierenarts behandeld, die hem graag op haar afdeling wilde hebben, vandaar.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 14:11

confetti schreef:
Mijn paard staat helemaal aan de andere kant van de kliniek, die van jou staat waarschijnlijk in het nieuwe gedeelte. En helaas, mijn paardje staat helemaal alleen , hij heeft geen besmettelijke ziekte ofzo, maar hij wordt door 1 dierenarts behandeld, die hem graag op haar afdeling wilde hebben, vandaar.

Nou heel veel succes dan verder met je paardje.. En iid East staat direct in de nieuwbouw..

Nou ik hoop dat je je paardje net zo snel kan halen als ik..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:49

Hé meis!
Gelukkig komt alles weer goed...was je zowat je mooie lieve meissie kwijt door die ashole van een DA!
Ik wens je sterkte en hoop dat je eruit kan komen met hem.....

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:38

Je zou die dierenarts ook via de tuchtcommissie van de Koninklijke Ndl. Maatschappij voor Diergeneeskunde aan kunnen geven, dan voorkom je in ieder geval dat het een ander ook gebeurd. Wat een rotverhaal. Een vergissing is menselijk, maar dit is geen vergissing meer maar gewoon nalatigheid!

LadySmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:06

Hoi, Ik heb dit verhaal gelezen, en ik was wel benieuwt wat er inmiddels bekend is. hoe is het met je paardje en heeft de dierenarts al gereageerd ?!