ervaringen ontstoken pees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schapendoes

ervaringen ontstoken pees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:45

gister heeft de DA bij Aron een ontstoken pees geconstateerd. hij mocht wel de wei in, maar nu het zo geregend heeft, is de wei nogal nat en is dat geen optie meer. maar wat is nu het verstandigste: op stal laten staan en alleen afspuiten, of gewoon een stukje met hem over het harde gaan lopen en afspuiten?
ik hoor nogal verschillende verhalen, wat moet ik doen??
oja, en hoelang duurt het herstellen ervan ongeveer??

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:35

Herstellen van pezen duurt vaak lang. Het beste is om een peesscan te laten maken, zodat duidelijk is hoeveel schade er is.
Over het algemeen moet je met een peesblessure stappen op de HARDE bodem. Liefst meerdere malen per dag gedurende 10 minuten (bijv. 4-6 x per dag) en daarna afspuiten minimaal 10 minuten.
Kijk verder eens met de zoekfunctie; hier zijn al veel topics over geweest.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:05

Ik zou gewoon je dierenarts nog eens opbellen wat je het beste kunt doen. Waarschijnlijk stappen op het harde, maar hoe lang en hoeveel ligt van de ernst van de blessure af.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:39

Ik zou wel even vragen aan je arts of je hem moet afspuiten of niet want ik mocht dat met die van mij niet met zijn peesblessure want dan sluite de haarvaatjes af en dat was juist niet goed nu! Hier hoor je ook verschillende verhalen over maar ik ga er vanuit dat de dierenartsen het wel weten!

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 16:09

purdy schreef:
Ik zou wel even vragen aan je arts of je hem moet afspuiten of niet. Hier hoor je ook verschillende verhalen over maar ik ga er vanuit dat de dierenartsen het wel weten!

er gaan inderdaad veel verschillende verhalen over rond. ik moest hem in ieder geval twee keer per dag 10 min. afspuiten omdat het been nogal heet werd door de ontsteking en als het dan afkoelt kan de hitte weg en geneest het sneller, klinkt vrij logisch maar ja. Morgen komt de DA nog een keer, dan krijgt Aron nog een keer twee spuiten (heeft ie gister ook al gehad) en dan zal ik 'm eens vragen over dat stappen op het harde of juist op het zachte