Ik haal vanochtend mijn paardje uit de stal, en hij hinkte heel erg op een been.
Dus ik ga een stukje met hem lopen op een harde ondergrond, en werkelijk waar hij liep gewoon bijna op drie benen.
Een tijd geleden zijn zijn ijzers (achter en voor) eronderuit gehaald, en sinds die tijd staat hij als hij op stal staat, heel erg vaak op rust met een van die benen!
Maar vanochtend was hij dus heel erg kreupel met zijn rechterachterbeen, ik mn instructrice opgebeld want ik had namelijk les van haar die dag. En zij zei dat ik hem ff moest afspuiten met koud water, en daarna droogmaken. Ook gaf ze als tip een bandage in azijn te laten weken en dit dan om doen, en 10 minuten te laten zitten. Nouw toen haalde ik m dus weer uit de stal (nog niet afgespoten enzow) maar nu leek het net alsof hij aan 2!!!!! benen kreupel was. Maar het andere been was dikker dan de andere (rechterachterbeen).
Dus ik ff weer mn instructrice opbellen, om te vragen of dit normaal was (haha er was een btje paniek
)EN zij zei dat hij dit waarschijnlijk deed, om zijn andere been te ondersteunen. Daar gaat hij dan misschien raar door lopen.
Maarjah ik vind het allemaal een beetje vreemd, iemand nog tips enzow om het been verder te behandelen?
Ik ga m dalijk ff naar buiten zetten, wel apart van de andere paarden!