Osteopathie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saray

Osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:26

Heeft iemand ervaring met een osteopaat?

Mijn Welsh K word soms ineens kreupel tijdens het rijden. Ik stop dan met rijden en de volgende dag kijk ik hoe het met haar is en dan is (lijkt) er niets meer aan de hand. Haar achterhand is zo wie zo niet sterk, het lijkt net of haar spieren in de bil/boven te kort zijn.
Nu is er gisteren een osteopaat lamgs geweest. Haar rug en haar heiligbeen waren geblokkeerd. De osteopaat heeft haar behandeld en ze zegt dat het waarschijnlijk goed gaat komen.

Ik ben benieuwd of een van jullie ervaring heeft met een osteopaat??

Groetjes Saray

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:24

Ik ken dat geval mijn vorige paard had er ook last van..bij haar heeft het zeker wel geholpen alleen kon de osteopaat niet alle delen behandelen omdat ze drachtig was..maar verschil was er zeker.succes OK dan!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:29

Een paard van een kennis is ook wel eens behandeld door een osteopaat met goed resultaat. Ben benieuwd hoe het met jouw paard gaat. Heeft ze een paar behandelingen nodig?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:40

ik zou het eerst naar de reguliere dierenarts / paardenkliniek gaan om andere dingen uit te sluiten.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:24

Givar heeft ook een aantal succesvolle osteopathische behandelingen gehad. De persoon die het uitvoerde is naast gediplomeerd dierenarts ook osteopaat, en doet ook nog eens veel met homeopathie.
Kompleet succes!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:26

ik heb mijn paard 2 weken geleden laten behandelen door een osteopaat.
en ik zie duidelijke verbetering.
mijn paard was altijd n beetje n dooie pier in het land niet lekker rennen en spelen met andere paarden.
nu doet ie dat dus wel hij crosst regelmatig door het land en speelt gezellig met ze weidemaatje.
hij kon zo lekker chaggie op stal staan oren naar achter,nyu staat ie attent op stal en houd bijna alles in de gate.
hij is vrolijker en attenter.
maar met rijden zie ik ook duidelijke verbetering.
hij kan makkelijker schakelen van draf naar stap.
in het verleden had ie 2 rondjes nodig om de overgang te maken.
mijn paard zat achter het zadel muurvast.
ik kan alleen maar zeggen dat het bij mij zeer posief heeft uitgepakt.
welke osteopaat is bij jou langs geweest ?

Saray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 07:31

Met Indira gaat het op het moment goed. Ik mag een week niet rijden, maar ze mag wel gewoon in de wei. Ik merk nog niet of er verbetering is maar dat kan ook nog niet volgens mij.

Waarschijnlijk heeft ze hier na nog 1 behandeling nodig. De rug zat tamelijk vast en al een heel tijdje, daardoor kan het na ± 6 weken weer iets terug zakken in de oude stand.

Ik ben niet eerst naar de DA geweest, ik heb wel telefonisch contact gehad met een paarden dierenarts. Hij vond het een vreemd verhaal en hij zei mij dat hij het zinvol vond om te komen als ze kreupel liep. Maar het probleem is dat ik niet kan zeggen wanneer het gebeurd, ik kan het niet oproepen. Ik wilde er niet mee wachten tot het weer een keer gebeurde.
Ik heb toen een osteopaat gebeld en die vertelde mij dat ze binnen 2 minuten kon vertellen of ze mijn pony kon behandelen of dat het verstandiger is om er een DA bij te halen.

De osteopaat die bij Indira is geweest is Marielle Kamphorst.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:44

esther82 schreef:
Givar heeft ook een aantal succesvolle osteopathische behandelingen gehad. De persoon die het uitvoerde is naast gediplomeerd dierenarts ook osteopaat, en doet ook nog eens veel met homeopathie.
Kompleet succes!

toevallig erik laarakkers?