warm been...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

warm been...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:02

mijn pony heeft ene poosje een pees blessure gehad en is nu ook anders beslagen door de smid omdat ze heel steil stond, mijn pony heeft vooral als ze veel op stal staat een warmer been aan dat been dan aan de anderen.. toch loopt ze hier niet kreupel op en lijkt ze geen last te hebben, ik smeer het elke dag in met cole's liniment na t rijden en het wordt ook niet gloeiend warm maar wel n beetje.. heeft iemand hier ervaring mee? en moet ik me zorgen maken? ze loopt namelijk nu al bijna een jaar weer goed (afkloppen haha) maar het been blijft lijkt het toch wel beetje gevoelig of is dit altijd na peesblessure en komt dit voor meer bokkers bekend voor? dankje! OK dan! x bonny4life

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:44

Mijn paard heeft links voor een heel steil voetje(bokhoef) en als zei naar de hoefsmid is geweest loopt ze ook de eerste paar dagen wat voorzichtiger en worden de galletjes wat groter(die heeft ze gekregen omdat dat ene voetje zo steil is en die andere niet dus moeten dr pezen als ze de hoefsmid is geweest weer heel erg wennen) en na een weekje zijn ze weer klein.

Ik zou met dat liniment wel oppassen dat als de huid geirriteerd word dat je dan gelijk weer stopt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:53

warmte betekent dat er een ontsteking zit , dus ik zou er wel mee oppassen en inderdaad teveel cole's liniment kan irritaties geven

ik zou de da dit been eens laten nakijken

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:16

ik zou idd cool gel doen of afspuiten, cole maakt ook warm!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:24

het been is nog aan het genezen, zorg dt je het been vooral na het werk goed koelt, dus minimaal 10 minunten de koude slang erop.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:15

En heel veel stappen met je paard.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:45

oke dank jullie! ik spuit het been altijd af na het werk omdat het toch altijd gevoellig kan blijven... en de dierenarts erbij.. eerlijk gezegd weet ik niet of dit wel werkt, die kijkt er waarschijnlijk naar en zegt zo iets van afspuiten en zalfje enzo, heb ik al eerder mee gemaakt. ze loopt er nog steeds goed op, dus het kan zijn dat het been nog steeds herstellend is? is cole's liniment dan niet goed om op te smeren? iemand ervaring mee? en stappen doe ik ook heel veel, vooral met de stal periode! dank jullie!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:42

Zou even stoppen met de cole's linement; dit kan ook een verkeerde reactie geven. Beter dus: 10 min. koelen met water en dan goed afdrogen. Kijk het dan eens een paar dagen aan of het nog steeds warmer is. Zou haar heel rustig aan het werk houden (niet teveel doen dus).

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 17:07

oke dankje! ik heb vandaag alleen een beetje nageeflijk gestapt en het een gekoeld, kijken als ik elke dag afpuit of het reactie geeft! thanx voor de tips