4 dikke benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pinopaard

4 dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:26

Nikolai stond onlanks een aantal dagen met 4 mega dikke benen op stal. Zodra hij beweging had gehad waren ze weer mooi dun en hij liep ook niet kreupel of onregelmatig. Hij krijgt elke dag ruim voldoende beweging en ook zijn voer is hetzelfde gebleven. Het enige dat veranderd was is zijn deken, ik had namelijk een dikkere deken omgedaan.

Ik heb een beetje rondgevraagd en zoals gewoonlijk krijg je van iedereen een ander antwoord mee, zoals teveel eiwitten, een virus, omslag van het weer enz. Maar ik kon me hier niet echt in vinden .

Nou vertelde iemand van stal dat sommige paarden dikke benen kunnen krijgen omdat de deken eigenlijk nog te warm is en ze zo de warmte niet goed kwijt kunnen. Dit slaat vervolgens uit in de benen..

Ik had hier nog nooit van gehoord, maar nadat ik m een nacht weer met zn dunnere deken op heb laten staan, waren zn benen de volgende dag weer normaal. Het lijkt dus te kloppen..

Hebben jullie hier ooit van gehoord? En klopt t dus ook dat hij weer dunne benen door t deken of was t gewoon 'toeval'?

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:30

ik heb er ook nog nooit van gehoord!
het klinkt in principe gwn als stalbenen, zodra der beweging is loopt alles weer lkkr door!!
succes ermee!
ik denk alleen dat er niets ergs aan de hand is!

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:19

Ja mijne had het ook, ik heb het zelf ook hoor, als ik het warm heb zetten mijn handen en benen ook op, is niet zo raar hoor.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:03

de appaloosa van mijn vriendin heeft dit ook.

bij haar blijkt het toch een eiwit allergie te zijn en te weinig ijzer in het bloed.

ze heeft contact gehad met de vorige eigenaar en die had hetzelfde meegemaakt.

nu heeft ze haar allergie weer opgebouwd omdat ze na op het land te hebben gestaan nu weer volop kuil krijgt.

deze week komt de da bloed prikken om de waarde te bepalen en dan zal ze weer ijzer bij krijgen en ze mag geen kuil meer!

ook hier dacht iedereen eerst van stalbenen of overbelasting...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:33

Let op, ook het eten van eikels kan enorme stalbenen veroorzaken. Niet ieder paard heeft er last van, mar bij sommige kan het enorm aanslaan.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:56

Warmte gaat ook vaak gepaard met vocht. En zodra vocht gaat zakken zakt het naar de benen. Kan idd door die deken komen dat ze teveel vocht vasthoud?
Succes ermee

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:28

Vandaag was het heel warm. Heb je nu wel een dunnere deken op gedaan? Als het met 5-10 minuten stappen helemaal weg is, zou ik me niet teveel zorgen maken. Het kan evt. een virusje zijn, maar dan duurt het meestal langer voor het dun is en wordt het ook niet helemaal dun.

meisjeapel

Re: 4 dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:16

[color=red][color=darkblue]hoi
ik doe mijn paarden altijd even naar het werk zijn benne afspuiten
want wat ookf out is is dat mennsen hun paard zo met warme benne in de wei stal zetten
neem gewoon even naar het werk en spuit even je benne van je paard af dat zijn spieren afkoelen want als jij warme speeren heb en je gaat opeens stil staan dan voel je je de volgende dag ook niet fijn
je
[/color][/color]

pinopaard schreef:
Nikolai stond onlanks een aantal dagen met 4 mega dikke benen op stal. Zodra hij beweging had gehad waren ze weer mooi dun en hij liep ook niet kreupel of onregelmatig. Hij krijgt elke dag ruim voldoende beweging en ook zijn voer is hetzelfde gebleven. Het enige dat veranderd was is zijn deken, ik had namelijk een dikkere deken omgedaan.

Ik heb een beetje rondgevraagd en zoals gewoonlijk krijg je van iedereen een ander antwoord mee, zoals teveel eiwitten, een virus, omslag van het weer enz. Maar ik kon me hier niet echt in vinden .

Nou vertelde iemand van stal dat sommige paarden dikke benen kunnen krijgen omdat de deken eigenlijk nog te warm is en ze zo de warmte niet goed kwijt kunnen. Dit slaat vervolgens uit in de benen..

Ik had hier nog nooit van gehoord, maar nadat ik m een nacht weer met zn dunnere deken op heb laten staan, waren zn benen de volgende dag weer normaal. Het lijkt dus te kloppen..

Hebben jullie hier ooit van gehoord? En klopt t dus ook dat hij weer dunne benen door t deken of was t gewoon 'toeval'?

meisjeapel

Re: 4 dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:16

hoi
ik doe mijn paarden altijd even naar het werk zijn benne afspuiten
want wat ookf out is is dat mennsen hun paard zo met warme benne in de wei stal zetten
neem gewoon even naar het werk en spuit even je benne van je paard af dat zijn spieren afkoelen want als jij warme speeren heb en je gaat opeens stil staan dan voel je je de volgende dag ook niet fijn
je

pinopaard schreef:

pinopaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 10:37

Tis idd niks ernstigs hoor, maar daar was ik ook niet bang voor. Ik spuit ook altijd zn benen af nadat ie gewerkt heeft, dus dat ist ook niet.
Hij heeft nu dus zn zomerdekentje weer om al een paar dagen en hij heeft geen dikke benen meer OK dan!
Ik had er zelf, en veel anderen, nog nooit van gehoord dat dikke benen aan een deken kan liggen dus wilde t ff delen met jullie Schijnheilig
Zo leren we/ik nog es wat haha

meisjeapel

gaat het nog goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:58

en hoe is het met je paardje
geen last meer van diken benne gehad ??