wat te doen bij dik been???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schapendoes

wat te doen bij dik been???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 16:20

mijn haffie heeft eigenlijk nooit last van dikke benen. maar vorige week heeft ie zich na een heel gewoon sprongetje misstapt en liep een paar passen een beetje raar en vervolgens weer gewoon.
was er wel wat van geschrokken en ben dus meteen een flink eind met 'm gaan stappen.
de volgende dag had ie nergens geen last meer van. maar goed, nu is dat been (toeval??) dik. hij loopt er helemaal niet kreupel op, maar als ik 'm van stal haal is het gewoon dikker. en als ik gereden heb, is het bijna weer net zo dun als het andere achterbeen, maar een paar uur later is het weer wat dikker.
wat kan ik hier het beste aan doen??? Of zou het gewoon een stalbeen zijn, aangezien hij eigenlijk elke dag buiten was, en nu binnen moet staan??
nu spuit ik 'm in ieder geval twee keer per dag af, en smeer ik het in met Red Hydrate.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:32

dat afspuiten is goed!
niet te dik insmeren he ? het moet ook goed blijven ademen zeg maar!
het zou best door die struikeling kunnen komen, maar ik zit nu trouwens met precies hetzelfde probleempje.
die van mij heeft ook een wondje erbij dus ik denk dat het een infectie bij die van mij is.
als het na een week niet minder is moet je tog even wat anders misschien overwegen
suc-6!!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:33

als het echt dik is, zou ik niet gaan rijden maar stappen en het been goed koelen met een coolpack of iets dergelijks.
Maar als hij het dikke been houd dan zou ik de DA er maar even naar laten kijken, mss is het een blessure, mss een stalbeen, mss niets ernstigs, maar je weet het nooit. dan heb je iig zekerheid!
suc6

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:40

als jouw haffie niet kreupel is, kan je het beste gewoon weer rijden. Beweging is alleen maar goed voor de doorbloeding. Dat kun je al zien, omdat na het rijden het been wel oke is.

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:05

Maar ik zou niet fanatiek gaan rijden. Veel stappen door het bos oid. Als het een lichte blessure is, gaat ie alleen maar over met rust/gematigde beweging. Mijn advies zou zijn: blijven afspuiten! Is perfect! en 2 weken veel stappen (door het bos) , kleine stukjes draf en dan moet het wel over zijn, anders toch DA bellen.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:21

Coolen een paar keer, onderzoeken naar wondjes ivm bloedvergiftiging, mok, anders stappen op het harde recht toe recht aan en dit een paar keer per dag.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:21

hahaha koelen lekker nl zeg!!!

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:09

de DA is net geweest, waarschijnlijk een ontstoken pees. hij heeft twee spuiten gehad, mag de wei in, en hij krijgt donderdag nog twee spuiten, dan zou het al een stuk minder moeten zijn. verder moet ik hem twee keer per dag afspuiten

bedankt voor jullie tips!