Wat moet ik nou met Star

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oxborn

Wat moet ik nou met Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 14:14

Zoals jullie weten heb Star verteringsproblemen.
Nu denk ik dat ik weet waar hij niet tegen kan namelijk hooi.
Maar nu heb ik dus een probleem. Star blijft de hele winter buiten.
Er staat nu nog wel redelijk wat gras op het land, maar dat houdt ook een keer op. Ook staan ze met slecht weer op een betegeld stukje waar ze ook een schuilhok hebben.
Daar krijgen de paardjes hooi bijgevoerd, maar zodra star hooi krijgt gaat hij dus weer aan de diarree. Waardoor hij op een gegeven moment invalt.
Wat moet ik hier nou mee? Is het toch het verstandigst om de da raad te plegen? Ik heb de da al zoveel gezien de laatste tijd dat ik daar liever toch maar ff mee wacht

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:35

kan je hem niet met luzerne bijvoeren,of net ander krachtvoer?

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 14:44

het is shetje van 6 maanden oud en ik denk dat als ik hem teveel bijvoer dat hij te dik wordt en dat moet ook weer niet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:47

okee, dan alleen luzerne dat is een hooi vervanger.

je kunt altijd de dierenarts bellen en even om raad vragen.

ik weet nog wel dat een jr of 7 geleden bij mij op stal een pony
stond die ook geen hooi kreeg vanwege het stof en zij voerde
luzerne daarvoor in de plaats.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:30

is idd een goeie hooi vervanger

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:25

Bloos Sorry dat ik even op je topic in spring mijn Fries heeft er ook last van van de diaree voornamelijk door of te veel kuil of hooi ze krijgen namelijk beide bij ons op stal, maar wat ik nu wel graag zou willen weten over Luzerne ik weet wat het is, maar in hoeveel porties van hoeveel moet je dat dan gaan bij voeren inplaats van hooi of kuil??? Ik vind dat namelijk heel moeilijk te bepalen hoeveel je er nu van geven moet??!
Alvast bedankt.
Gr.Danie

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:43

Zoals ik je vanmiddag al zei denk ik dat het een kwestie van gewenning is, hij is natuurlijk erg jong bij zijn moeder weggegaan en zijn darmen zijn niet zoveel gewend.
Lekker op het gras laten zolang als het kan, en als ze naar binnen gaan zal hij idd wel aan de diarree gaan, misschien dan weer even zo'n spuit halen die hij de vorige keer ook kreeg, of wat DiarSanyl, dat hielp bij Sharif ook erg goed.
Sharif had precies hetzelfde, zodra je ook maar iets aan het rantsoen veranderde was het mis, ik weet nu dat ik er veel te veel mee gerommeld heb toendertijd met supplementen en diarree remmers. Zodra hij op de praktijk stond en alleen hooi kreeg was het in no-time over.
Maar goed niet elke pony is hetzelfde, maar ik zou het even aankijken, zeker ook omdat hij niet continu aan de diarree is, maar het echt alleen heeft na een rantsoenverandering.