sarcoïde of sacroïde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vonnie

sarcoïde of sacroïde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 21:13

Ik heb een merrie gekocht die deze 'aandoening' heeft, het is een goedaardige (huid-) kanker die niet naar binnen kan slaan zei de DA en waar het paard geen last van heeft Verward , zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ik zou heel blij zijn van mensen te horen van behandelingsmethoden en ook een omschrijving van hebben . Mijn merrie heeft her en der over haar hele lijf verspreid korstjes die beginnen als verdikkingen en dan een dikke korst worden en dan een kaal vlekje, ze heeft er nu 13 het stoort me niet zo maar ik schrok wel toen de DA me dat vertelde. Ik heb ook foto's gezien en toen twijfelde de DA omdat die er toch allemaal ernstiger en vaak ook open uitzagen Verdrietig wie o wie kan me meer vertellen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:14

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:17

Hier op bokt zijn er ook al veel topics over geweest. Kijk even met de zoekfunctie (zoeken bovenaan en dan ..... intypen).

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 12:33

Ik schrijf het denk ik fout want ik krijg het niet gevonden Verward

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:39

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:09

Er stond een maandje of wat terug wat over in de Hoefslag, het zou niet nodig zijn om ze te verwijderen omdat de kans op (groter) terugkomen groter werd. Maar er werd verder niet diep op ingegaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:23

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:07

Mijn pony heeft rare bultjes in dr manen zitten(zie onderschrift voor het topic met foto's), nu zei iemand op een ander forum dat het misschien wel sarcoid zou zijn. Ik heb op die sites gekeken, maar dat zag er toch wel heel wat erger uit.
Lijkt het misschien op wat jou paardje heeft?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:30

ind de manen? klinkt eerder als zomereczeem. Ik zou even een DA laten kijken.

Overigens zijn er de laatste drie jaar nogal wat nieuwe behandelmethoden voor Sarcoids gekomen Cassidy. Dat betekent dat er meer mogelijkheden voor afdoende aanpak is. Daarbij is het ook nog afhankelijk van het aantal sarcoids (die van mij heeft er bijvoorbeeld maar 1) en de plek waar een sarcoid zit (bij het oog is een stuk moeilijker dan elders op het lichaam).

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 21:22

Bedankt allemaal voor de info en de links OK dan! , ik laat zo snel mogelijk een biopsie doen om zeker te weten waar we het over hebben en een eventuele behandeling te starten Verdrietig ik hoop dat het met een sisser afloopt, ik hou jullie op de hoogte

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:42

niet zo´n leuke diagnose om te horen over je paardje hè... ik kreeg het een half jaar geleden ook te horen over jelmer, en in de tussentijd is hij geopereerd en behandeld met BCG, immunology. er is de laatste weken een aantal goede topics hierover geopend, en je zou mensen met ´ervaring´ een pb kunnen sturen als je vragen hebt. )

hoe meer je erover weet, hoe beter (lees: minder eng!) het gevoel er eigenlijk bij is. is tenminste mijn ervaring. Ach gut

wees ook niet bang om vragen te stellen aan je dierenarts. het is zijn taak om jou alles uit te leggen, zodat je alles op een rijtje hebt en de juiste keuzes kunt maken voor je paardje.

en niet gelijk denken dat je je paardje kwijt zal raken (maar volgens mij denkt iedereen dat na het horen van zo´n diagnose... Schijnheilig including me) want dat gebeurt echt maar héél zelden!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:13

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 23:23

Nou ik weet nog steeds niet zeker of mijn merrie nu wel of niet deze kankervorm heeft . ikzelf twijfel toch een beetje tussen sacroide en schimmel Verward (maar de DA zal wel gelijk hebben) bij mijn paardje heb ik er nu 15 ondekt sommige zijn dikke knobbels met een harde korst, die korst kan je er zo afpakken en dan ettert het wat (het bloeit niet maar ook geen echte gele etter maar helder vocht) als die dikke korst eraf is lijkt het een wondje (zoals die van de foto op HET VERLOOP VAN DE BEHANDELING VAN SACROÏDE) Herkennen jullie dat, dat er eerst zo'n dikke korst op komt. Trouwens die andere topic is wel toppie OK dan! fijn dat er foto's bijstaan *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 07:33

Dat is de reden waarom ik die foto's maak vonnie. En er een uitgebreid verslag bijzet. Toen ik ging zoeken vond ik heel veel plaatjes van allerlei sarcoids, maar meestal waren dat hele grote. En ik vond niets over het verloop van cryochirurgie en het helen van de wond.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 13:28

A.s. zaterdag wordt er een biopsie gemaakt en dan weet ik meer als ik daar de uitslag van heb. Is het dom dat ik een paard met (waarschijnlijk) deze aandoening heb gekocht? Alles klopt aan deze merrie en ze is zoooo lief en aanhankelijk. Ik ben ook allemaal op zoek geweest naar foto's van schimmelinfecties (vooral de dermathophylus congolensis) maar deze zijn onvindbaar volgens mij of de foto's zijn weggehaald Verward