Is een krampbeen te verhelpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Is een krampbeen te verhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 10:57

Mijn paard heeft een krampbeentje (lichte vorm ervan) en heb mij laten vertellen dat als men de juiste zenuw vind die bekneld zit (waardoor hij dus kramptrekt) dat ze dit kunnen verhelpen.

Is er iemand die er naar het krampbeen van zijn paard heeft laten kijken? Of iemand bij wie het verholpen is?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:49

aan een krampvoet is volgens mij niets te doen. Het beste is negeren en zeker niet kwaad maken, want hij kan er niets aan doen. We hebben ook een krampvoet paard gehad. Het bleek dat wanneer je aan de andere kant (dus onder de buik door) de voet opnam om de hoef te krabben hij er bijna niets op uit deed. Pakte je de voet aan dezelfde kant op dan kon je er nog niet naar wijzen en hij had z'n voet al torenhoog.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 12:54

Er is wel wat aan te doen alleen is de kans heel klein dat ze de juiste zenuw vinden. Wil graag weten of het bij iemand gelukt is.

Ik kan de voet van mijn paard niet vast pakken want dan staat hij net zo lang te springen tot je weer los (moet) laten. Dat voetje kan dus ook niet gedaan worden door de smid. Ben nu aan het oefenen, op het comando tilt hij hem wel op maar zodra je hem vast wil pakken gaat hij op zijn andere achterbeen staat springen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:24

Heb je het al eens geprobeerd zoals Suzan zei? Dus van de andere kant. Misschien helpt het?!@

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:13

Jerom heeft dat ook aan zijn rechterachterbeen. Hij trekt hem dan heel hoog op en kan hem niet ontspannen. Ik doe het sinds een paar maanden ook zoals suzan zegt: Ik ga aan de linkerkant bij zijn achterbenen staan en pak dan zijn rechtervoet vanaf die kant, om zijn staart heen anders hangt die in de weg, en het gaat stukken beter. Je loopt zo ook veel minder risico dat hij je uit kramp 'slaat'. Die van mij had dan zo'n kramp en slaat zijn been daarna uit, daar kan hij verder niets aan doen, maar ik was altijd een beetje bang als ik die voet deed dat hij mij per ongeluk zou raken. Zo gaat het echt uitstekend! Succes..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 15:48

Ik ben bang dat als ik het vanaf de andere kant doe hij me met het been waar ik sta een haal geeft. Hij snapt het nog niet erg, er is weinig aandacht aan besteed bij de vorrige eigenaar, ik ga het proberen maar ben er bang voor dat dat niet werkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:49

Ik weet niet beter of het is een zenuwbeschadiging en zenuwen die beschadigt zijn kun je niet fixen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:03

meestal komt een krampbeen door een zenuw die bekneld zit, maar deze zenuw kan vanaf zijn oren tot zijn staart zitten en dus moet je net geluk hebben denk ik dat ze deze vinden. Daarom vroeg ik me af of het bij iemand gelukt is want dan wil ik er over denken om te kijken of ze het bij breit ook kunnen vinden