struikelen voor!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Notteke

struikelen voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:24

Mijn Fjord wil regelmatig struikelen! Als we gaan rijden dan ''valt'' hij regelmatig... Het is niet zo dat we dan op de grond liggen, hij struikelt echt! Wat me tot nu toe is opgevallen is het altijd rechtsvoor.

Hij doet het zowel in de bak, als buiten (op het asfalt en in het bos)!

Wat kan ik doen?

-DA laten komen, maar daar wil ik liever nog even mee wachten!
Hij loopt 10000% goed trouwens Haha!

-kappen of bandages omdoen. Maar heb gehoord dat de benen daardoor slapper worden, terwijl ze juist sterker moeten worden.

Owjah, hij is 3,5 en is nog vrij smal!!

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:01

Kan ook zijn datíe wat op de voorhand loopt en daardoor struikelt. Misschien wat actiever proberen te rijden en kijken of dat helpt? Succes ermee.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:01

Ik denk dat hij nog moeite heeft met het gewicht van de ruiter. Die van mij (net ingereden) struikelt ook weleens. Ze moeten gewoon nog wennen.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:34

Bandages zou ik zowieso niet omdoen als ie pas 3.5 is! Gewoon goed voorwaarts rijden, hij zal idd nog wel wat slungelig zijn... en als je t echt niet vertrouwd ff dierenarts bellen en vragen hoe of wat.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:52

Mijn paard struikelde ook regelmatig en dat kwam doordat haar 'tenen' te lang waren. Na een bezoekje van de smid was het zo verholpen.

Succes!

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:09

Ja,is eigenlijk nog een kleuter Haha!
Vindt het natuurlijk keimoeilijk om goed in balans te lopen met een vrachtje op zijn rug.
Vooral rustig aan doen,skelet moet nog uitharden en hem rustig laten wennen aan het gewicht van de ruiter.
Geduld dus

Groet dagmach

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:16

Mijn fjord van 11 struikeld nog steeds best vaak. Als hij niet oplet of afgeleid wordt. We liggen dan echt samen in het zand...gelukkid weet ie snel overeind te krabbelen. En alsof ie weet dat het een beetje zijn schuld is loopt ie dan ongestoord verder en doet net of er niks aan de hand is. Ze loopt ook erg op de voorhand (karrepaard) en tilt haar hoeven precies
hoog genoeg op. Als er dan een ongelijk stukje in de weg/bospad zit dus net niet genoeg en dan struikeld ze. Als we haar goed wakker houden gaat het wel beter maar als je even niet oplet gaat zij ook genieten van alles om haar heen.
Mijn andere fjord heeft artrose. Het schijnt wel dat ze daardoor ook kunnen struikelen. Maar juist die struikeld nooit, dus of dat verband tussen struikelen en artrose echt zo is weet ik niet, ik heb die ervaring in iedergeval niet opgedaan.

Zou me niet teveel zorgen maken, goed die achterhand eronder drijven, dan zou het wel over moeten zijn. En niet te lang rijden met zo'n 3,5 jarige. Succes !

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:13

Kan vanuit zn rug komen.. ik zou denk toch maar een DA erbij laten kijken..

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 13:26

Ik denk dat ik het even aankijk... Echt werken doe ik nog niet met hem! Meestal is he 2x in de week een uurtje naar buiten! Lekker lange stukke, en ja daar heb je regelmatig kuilen...

Ik kijk het nog even aan en als toevallig een DA op stal langskomt dan zal ik het even vragen... Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:41

Hij is pas 3,5 zeg je? Lachen
Dan zou ik hem even de tijd geven.

Kan zijn dat hij steeds stuikeld omdat hij te smal is van voor, of omdat hij een beetje overbouwd is.

Opzich kan een DA langs laten komen nooit kwaad he Lachen

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:56

Mijn verzorgbier deed dit ook altijd: veel struikelen en ik ben zelfs een keer in de galop (!) over de kop gevlogen met haar. Ze landde boven op mij en ik was na dat geval mijn vertrouwen in haar redelijk kwijt..Boos!
Wat ik heb gedaan is haar vooral erg voorwaarts houden zodat ze minder op de voorhand ging lopen. Nu ik er altijd "bij" ben gebeurd het eigenlijk nooit meer.

(Daarnaast is haar gezondheid een duizend keer verbeterd sinds dat ik met haar ben begonnen te rijden..dus het zal met die val ook meegespeeld hebben dat ze zwakker was.)