Vandaag had ze het weer eens in haar , nou vanaf woensdag is het begonnen dat ze telkens haar rechter been op heft als ik bij haar kom of haar wil borstellen en zeker met eten geven en steeds opnieuw doet ze het . Wat is de oorzaak daarvan en wat kan ik er tegen doen , waarom doet zij dat eigentlijk ???????
chaai
Geplaatst: 16-10-04 22:52
uit je beschrijving kan ik niet helemaal opmaken wat ze nou precies doet, is het een teken van pijn of is ze gewoon aan het bedelen...?(dat doen er echt heel veel!)
ellepel
Geplaatst: 17-10-04 07:56
doet ze dat met een voorbeen? dus voorbeen opheffen? dan is t bedelen, haar niets lekkers geven dan leert ze t niet af
cinneke
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-04 09:22
ja ze doet het met het rechtse voorbeen , gisteren avond had ik voer in de bak gedaan en telkens ging het voorste been om hoog dus zij ik tegen haar been neer en dat doet ze ook voor even en dan gaat die terug naar boven. Heb alles na gekeken maar heeft geen pijn of geen wond helemaal niks gaat gewoon spontaan zelfs als ik haar borstel doet ze het ook
Tyrza
Geplaatst: 17-10-04 09:24
Dat is gewoon een gewoonte, een lichte voernijd.
Ik heb ook 2 paardjes die hun voorbeentje naar voren zetten als ze eten. Is niets om je zorgen om te maken
tola
Geplaatst: 17-10-04 09:34
dat doet ie van mij ook,maar steeds minder,waarschijnlijk heeft ze voor dat ik haar kocht ,veel snoepjes gekregen tijdens het poetsen. ik doe dat dus niet en schenk er totaal geen aandacht aan als ze het doet,nu doet ze het bijna niet meer,omdat het voor haar nu niks meer oplevert tijdens het eten doet ze het wel,maar ik doe dan ook alsof ik niet zie..
Kyona
Geplaatst: 17-10-04 10:42
Klinkt idd. als voernijd. Dat kan geen kwaad. Als ze erbij gaat schrapen kan je evt. een rubbermat onder de voerbak liggen dat wil wel eens helpen. Verder niet teveel aandacht aan schenken. Denk trouwens dat je vraag eerder bij vraag maar raak dan bij medisch thuis hoort.
dagmach
Geplaatst: 17-10-04 14:13
Mijun paard ging dat doen voordat ie een koliekaanval kreeg. In plaats dus van schrapen tilde ie alleen zijn rechterbeen voor op. Maar meestal wordt er dan niet goed gegeten. Het kan dus pijn zijn.
Groet Dagmach
Tyrza
Geplaatst: 17-10-04 14:35
Geen paniek zaaien, Dagmach, inderdaad dat ze schrapen als ze koliek hebben, maar daar komen nog meer klachten bij zoals naar de buik kijken, rollen, etc.
Gewoon schrapen kan helemaal geen kwaad. Het is gewoon een slechte gewoonte die ze bv ook doen als ze op de poetsplaats staan en zich vervelen.
kiana
Geplaatst: 17-10-04 21:14
been optillen kan ook ongeduld zijn. waarschijnlijk zet ze het been weer neer als jij wegloopt en er niemand is. ik heb er 1 gehad die het op de poetsplaats deed, puur uit onrust/ongeduld. Niks van aantrekken.