Sinds vandaag viel het me op dat mijn veulen, van nu 4 maand en half oud, naar voren knikt aan zijn linkerachterkoot. Het is nogal moeilijk om te omschrijven, hij mankt niet en draaft en galoppeerd nog rond. Het valt alleen op als hij stapt en hij zet dat been neer, dan knikt die kogel eerst naar voor en dan pas naar achter zoals het hoort. Heb de DA gebeld en advies gevraagd, hij zei van nog even af te wachten omdat hij er niet op mankt. Anders moet hij vitamine E bijkrijgen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips.
alvast bedankt op voorhand
Suzan1
Geplaatst: 16-10-04 12:52
Wat krijgt dit veulen voor voer?
Ebro
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-04 13:01
veulenkorrels, vandaag was het al een beetje beter en had hij het niet constant. Dus afwachten. Kan het voer hier iets mee te maken hebben ?
Suzan1
Geplaatst: 16-10-04 13:27
Een veulen van 4,5 maand heeft best wel veel voedingsstoffen, vitaminen en mineralen nodig voor de botten en spieren. In deze tijd krijgt hij van zijn moeder niet veel meer, of is misschien al wel afgespeend.. Heb even in jouw profiel gekeken, als het om Ebro gaat (leuk veulen trouwens): nou hij is best wel flink aan het groeien! dat vergt energie. Ik zou sowieso hem op 2 kilo veulenbrok per dag zetten of -als hij daar te dik van wordt- een supplement geven.
Maaikietje
Geplaatst: 16-10-04 13:48
Sooooo!! Wat een Joeke:Dl!!!! Wel een heel mooi paardje, beetje ouderwets type. Ik hoop voor jullie dat het niets ernstigs is!
Ebro
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-04 14:15
Het gaat inderdaad om Ebro, hij krijgt anderhalve kilo veulenbrok (dacht dat dit wel genoeg zou zijn, want mager is hij zeker al niet) en drinkt nog bij zijn moeder. Ik ga hem dus een supplement bijgeven en zien of het bijtrekt. Volgende maand wordt hij wel afgespeend.
zwartepaerd
Geplaatst: 16-10-04 19:19
Wat een leuk veulen! Zelf heb ik een mini shetlanderveulentje gehad met waarschijnlijk hetzelfde probleem. Volgens de dierenarts een losse kogel, wat bij mini shetjes vaker voorkomt. Er was een kans dat ze er vanzelf vanaf zou komen, meestal gaat het met het groeien over. Ik heb haar wel trias omega gegeven (groene os, verkrijgbaar bij de paardendrogist) is goed voor oa soepele gewrichten, ondertussen is ze 2 jaar en is er niets meer van te zien. Want ik heb wel degelijk het idee dat het te maken kan hebben met een bepaald tekort aan voedingsstoffen.