hoe erg is droge pulp??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skaay

hoe erg is droge pulp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 19:43

mijn pony heeft vanmidag perongeluk droge pulp gegete. ( door mijn bijrijdster Boos! )
maar is dat erg?
wel komt er allemaal slijm uit zijn neus en mond , de boer waar ik sta zegt dat het niet zo erg is maar ik weet het niet...
maar als het niet snel over ga bel ik de dierenarts.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:46

Volgens mij gaat pulp uitzetten in de maag. Ik weet niet hoeveel hij ervan gegeten heeft, maar als het veel is zou ik m heel goed in de gaten houden als ik jou was!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:00

Pulp kan gaan uitzetten in de slokdarm met als gevolg een verstopping. Ik zou er wel even een DA bij halen als ik jou was, vooral omdat hij ook kwijlt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:19

pulp kan echt enorm uitzetten als het redelijk veel is, als ik jou was haalde ik er even een DA bij. Heeft ie problemen met iets? Problemen met eten of ademen?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:57

jaaah dat is idd niet zo mooi, ik zou er zelf ook een DA bij gehaald hebben hoor..! wnat het gaat natuurlijk vreselijk uitzetten in die maag, maar het licht er ook were aan hoeveel die gegeten heeft he... maar bets wel stom van je bijrijdster eigenlijk ... misschien in het vervolg maar gelijk een lijstje maken wta wel en niet kan he (I)
groetjes

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:45

Snel een veearts bellen, zoals hier al meerdere malen is gezegd. Heb er een paard aan zien overlijden, dus als ik jou was zou ik niet te lang wachten (wil je niet van streek maken, maar even duidelijk maken dat dit een ernstige situatie is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:56

Sluit me bij iedereen hier aan. Ik heb ooit DA geholpen bij een paard dat verstopt zat door het eten van droge pulp was geen leuk klusje. Paard heeft er gelukkig niets aan overgehouden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:25

Als het een handje brokjes was, zal het meevallen.
Gaat het heir om een halve schep of meer, dan moet je meteen de DA erbij halen, want dan is je paard serieus wel in levensgevaar.

Pulp is sterk vochtopnemend. zodra het als brokje in de mond van je paard komt, zal het meteen beginnen met uitzetten. Toch zal het paard het kunnen doorslikken, maar het uitzetten is dan nog niet gestopt en dus zet het uit in de slokdarm van je paard. foute boel, je krijgt daar serieuze verstoppingen van op een plek waar je heel slecht bij kunt.
een Da kan dan nog proberen de klont weg te spoelen via een neussonde, maar bah.... je wilt dat echt wel voorkomen!

Hoe is het nu met je paard?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 07:59

En? Al een DA erbij gehad? Als hij echt staat te kwijlen en snotteren moet je daar niet te lang mee wachten hoor!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 17:27

je de da is geweest en heeft een medicijn of iets gegeven ( dat heeft hij via zijn mond naar binnen gedaan dat was tegen verstoping ofzo)
en hij zij dat het morgen beter moest zijn en anders moest ik hem weer bellen.
het kwijlen was trouwens daarvoor al opgehouden dus het komt alleen nog uit zijn neus Scheve mond

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:33

Goed dat je de DA er snel bij gehaald hebt, nu maar hopen dat het allemaal goed komt! Geef je pony maar een extra knuffel vanavond!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:51

Waarschijnlijk paraffine geweest!
Sterkte ermee!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 18:56

ik heb het even na gevraagt en hij heeft een soort van slaolie gegeven Verward
hoop echt dat het morgen beter met hem gaat Scheve mond