een vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 16:42

Igor is zaterdag door zijn benen gezakt. Nu had ik eens een dom vraagje kan het kwaad voor zijn rug? Ik denk van wel. Maar ik bedoel of het erg kwaad kan.

kiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:24

Nou sorry is er nog geen veearts bij geweest dan?
Dan zou ik dat zeker maar even doen,je paard is niet voor mniets door zijn benen gezakt!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:02

Is hij uitgegleden ofzo? En alleen achter of helemaal? Denk dat het handig is als je precies omschrijft hoe het gebeurt is, dan wordt het duidelijker.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:28

het is een manegepaard dus ik denk dat er al een bij is geweest. Nu heb ik maar bang dat hij weg gaat.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:29

Toen ik hem poetste gisteren hief hij zijn benen om de zoveel tijd op en vanaachter trapte hij alsof hij last had van vliegen terwijl er nergens waren.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:51

Kan ook een vorm van koliek zijn. Informeer bij de manege eigenaar of er al een VA bij is geweest en wat deze zei. Dan kom je sneller iets te weten dan dat je hier gaat gissen op bokt.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:01

jaa klinkt idd meer als koliek joh. Scheve mond .. met dat trappen met zen benen enzo... maar een normaal gezond paard zakt ook nie zomaar door zijn benen , kan zich weleens verstappen of struikelen.. maar door zijn benen zakken dat is wel heel erg dan....
groetjes

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 09:37

Hij had drukplekken en is daarom door zijn benen gezakt. Net toen iemand benen gaf.
Maar nu nog eens een vraagje kan hij hoefrot krijgen als zijn hoeven nat zijn?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:26

haaj,
als je paard veel in een nat weiland of een natte stal staat, worden ze hoeven zacht enzo, dus dan na een tijde kan dat wel agan rotten ja, licht er ook aan hoe goed je de hoeven verzorgt enzo... verder kan ik er ook niet echt antwoord op geven... mijn paard heeft t ook weleens gehad, zonder dat ie in een natte ondergrond had gestaan Verward dus dta zegt ook niet alles.