zouwater ook erg goed tegen mok hooor!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loeskim

zouwater ook erg goed tegen mok hooor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 22:15

Mijn paard had het voor de zomer een keertje. Niet ernstig ofzo, Ik heb 2 flesjes PUURzeewater meegenomen 4 dagen elke dag erop gespoten HUPA weg was het.

Bij mijn paard hielp het erg goed ook een ander paard bij ons op stal had het. ook binnen een week weg!!

Maarja zoutwater is zo ie zo goed voor de benen en alles toch??!!
als ik naar het strand ben geweest zo wat zijn d'r benen en d'r staat dan wit zeg *LOL* Knipoog

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:44

Zeewater werkt super tegen mok én rotstraal.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:07

Jaaa zeewater helpt uitstekend !!

Helaas woon ik niet vlak bij het strand..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:26

Hmm, wist niet dat het zo ook al hielp door er een beetje zeewater op te spuiten. Dat is wel makkelijk en iets om te onthouden...

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:44

Helaas is dat niet bij ieder paard zo want ik heb ook bij de zee gestaan maar door iedere keer in het zeewater te gaan werd het alleen maar erger en ik kreeg dan ook het advies mee van de veearts dat ik de mok droog moest houden en zand vermijden.
Dus voor mij geen zeewater als mijn paardje mok heeft.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:11

Het hangt er ontzettend vanaf welke soort mok of je hebt, volgens mij. Die van mij kreeg de mok in de zomer. En het zat alleen op haar witte achterbeentjes. De huid is daar zo roze en zo teer dat de zon daar erg vat op had. Omdat ik me dat eerst niet realiseerde ging ik elke dag naar de zee (woon op een eiland Knipoog )maar het werd alleen maar erger.. Boos! Uiteindelijk zijn we nu tijden verder en gaat het af en aan beter met de mok, maar niet dankzij de zee maar omdat ze zon nu minder fel is! Ik rijd nu ook gewoon wel door de zee maar niet speciaal voor die rotplekken. Bij mij helpt het dus niet!

Maar dat het lekker voor de doorbloeding is en zuiverend e.d. dat is wel zo en niet alleen voor de paarden!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:14

Ja, dat heb ik ook eens gehoord van een oude man die zijn hele leven paarden had gehad. Hij zat toen in het verzorgings tehuis van mijn oma en vertelde niets leiver dan over paarden. Hij had veel huis tuin en keuken middeltjes en zeewater was er 1 van.