Vallen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pasja

Vallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 17:09

Hallo..

Ik vraag het toch maar even omdat mijn paard nu 4x ''gevallen'' is in korte tijd.
De 1e keer kwam omdat hij onhandig bezig was en hij gleed uit omdat hij vierkant op ijzers staat..
En het was een wat gladdere vloer..
Toen lag/zat hij.. en wou hij opstaan maar het lukte niet echt en toen viel hij weer..
Hij was toen erg geschrokken en ging plat liggen.. zijn zadel lag toen beetje klem.. Hij zat ook te kreunen en heeft ff op de grond gelegen..
Daarna had ik hem geholpen om op te staan en het was gelukt.. hij had misschien paar schaafwondjes maar verder alles Ok behalve dat we allebei erg waren geschrokken..
Het was echt zó zielig om te zien... echt een moment wat in paardenfilms gebeurt..
Ik had hem op de grond gerustgesteld en flink zitten knuffelen..

Maar ik zal even verder gaan.
De 2e keer was op de poetsplaats hij schrok en viel toen weer..
Ik heb hem snel weer laten opstaan. gelukkig had hij weer niks...

De 3e keer was ook op de poetsplaats toen ik het zadel had vast gemaakt toen ging hy weer in een keer liggen..
Toen zat ik te denken dat hij misschien bang is geworden van het zadel ofzo.. omdat hij daarmee beetje klem had gelegen.

De 4e keer was gisteren
Ik had het zadel weer omgedaan en ik ik wou zijn voorbeen beetje naarvoren zetten omdat die naar achteren stond en kon zo niet goed aansingelen..
Wat doet hij.. hij gaat even met zijn been in de lucht schraapen en toen wou hij weer gaan liggen.. ik gaf een tik tegen zijn buik en toen bleef hij staan.. maar toen ik me omdraaide ging hij toch weer liggen..

Wat is er aan de hand?
Heeft hij schrik voor het zadel ofzo.. want het is niet dat hij in elkaar zakt...
Hij gaat gewoon liggen.. En dit doet hij in een keer toen hij wat harder was gevallen en had platgelegen van de schrik.
En hij doet dit alleen maar op de poetsplaats...

Weten jullie wat er aan de hand is?

cinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:19

hoi hoi

Heb je al eens geprobeert op een andere plaats te zetten , is wel raar dat hij dat telkens doet als je hem aan het opzadellen bent mechien heeft hij toch de angst of wel is er iets anders mis met hem .
Zou ook eens raad vragen aan DA of hem eens laten na kijken mechien dat er toch iets is wat je zelf niet weet .

Maar toch eerst even op ander plaats proberen en dan kijken wat hij gaat doen .
Lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:49

volgens mij is hij of idd bang voor het zadel of voor de poetsplaats of hij speelt gewoon een spelletje met je.

ik zou hem idd eens een keer eregens anders opzadelen

succes ermee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:53

HOe oud is hij, wat heb je met hem gedaan, hoe lang heb je hem, Hoe is zijn staartdracht?

een berg vragen maar ik denk aan hele andere dingen vandaaar

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 17:56

gijsenkim schreef:
HOe oud is hij, wat heb je met hem gedaan, hoe lang heb je hem, Hoe is zijn staartdracht?

een berg vragen maar ik denk aan hele andere dingen vandaaar

Hij is 4 jaar oud..
Maar wat bedoel je met wat ik met hem heb gedaan?

Zijn staart is gewoon goed.. is niks mis mee met hoe hij hem draagt ofzo..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:59

Qua rijden enzo. Hij draagt zijn staart niet scheef? en hoe lang heb je hem

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 18:01

gijsenkim schreef:
Qua rijden enzo. Hij draagt zijn staart niet scheef? en hoe lang heb je hem

Met rijden heeft hij zijn staart volgens mij gewoon recht.. ik zal vanavond er even opletten..
Ik heb hem ong. in december/januarie 1 jaar.

Waar denk je dan precies aan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:03

weet ik niet, jaa weet ik wel natuurlijk maar ik wil eerst meer dingen weten. Haha! Haha!

Ik denk namelijk niet dat een paard zich zomaar laat vallen.

Wat gebeurt er precies, staat hij dan alleen of ben je erbij? Is het alleen met zadelen of heeft hij vaker dat hij gewoon omvalt?

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 18:05

gijsenkim schreef:
weet ik niet, jaa weet ik wel natuurlijk maar ik wil eerst meer dingen weten. Haha! Haha!

Ik denk namelijk niet dat een paard zich zomaar laat vallen.

Wat gebeurt er precies, staat hij dan alleen of ben je erbij? Is het alleen met zadelen of heeft hij vaker dat hij gewoon omvalt?

Nee het is 1x gebeurt zonder mij.. Tenminste toen liep ik weg..
de andere keren was ik er gewoon bij..
Hij heeft het tot nu toe alleen nog maar met opzadelen gedaan en ergens anders niet.
Voordat hij was uitgegleden was hij nog nooit gevallen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:08

Ik denk dat je een fysio moet laten kijken, Ik vermoed dat er een wervel zo blokkeerd dat deze misschien met zadelen een zenuw bekneld. wellicht een gevolg van de eerste val.

Hoe is hij met rijden?

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 18:12

Met rijden is eigelijk gewoon zoals hij altijd al is geweest...
Want wat ik zo raar vond was gisteren toen ik hem opzadelde was er niks aan de hand.. Maar toen ik zijn voet wat naarvoren deed , deed hij even in de lucht schrapen en daarna zette hij hem neer en wou gaan liggen.
Het is ook niet dat hij in zakt ofzo he..
Het leek gewoon net alsof hij het expres deed

Met rijden is hij gewoon ontspannen en is er niks aan de hand..
Protesteerd niet of iets dergelijks..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:15

Hmmmmmm toch zou ik er even een fysio naar laten kijken, even kijken of het ruggetje op zn plek zit.

Is al het medische uitgesloten......... dan een bezem pakken en m zo even aan zn verstand peuteren dat het niet handig is om te gaan liggen! En daar mag je best even grof in zijn hoor! geeft niks........ MAAARRRR wel eers 100% zeker weten dat je paard niets lichamelijks mankeert.

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 13:38

Ik had gisteren gekeken en met rijden doet hij zijn staart niet scheef..
Ik had hem op een andere plek gezet en hij was meteen een stuk levendiger ( omdat hij op de poetsplaats doodstil staat )
Hij was niet gevallen.. dit doe ik nu een paar keer en als hij op de plek niet valt dan zit het toch tussen zijn oren?