een maand geleden zag ik bij mijn paard een gek hard plekje zitten onderaan op haar rechterachterbeen. Ik dacht eerst dat dit van het strijken kwam en heb daarom strijklappen aangeschaft.
Sinds vorige week zie ik dat haar achterbeen dik begint te worden.
Als ik haar uit stal haal is haar been helemaal opgezwollen rondom dat plekje en haar been is net een dikke worst. Het plekje zit er dus nog steeds. Ik zat ook een beetje op dat plekje te drukken om beter te kijken wat het was, viel het er opeens af en zit er nu een wondje
, het voelde ook heel sappig aan. ik spuit het 3 keer per dag af en smeer op het plekje betadine-zalf.
Het gekke is dat ze wel zuiver loopt. ze heeft er dus totaal geen last van bij het lopen. Als je erop drukt trekt ze haar been gelijk op en zie je dat ze er wel gevoelig voor is.
Als ik heb gereden is haar been weer normaal en zit alleen dat plekje er nog. Beweging doet haar dus goed. ze gaat om 9 uur ook lekker de wei in tot 6 uur. Ik wil haar dus niet te lang op stal houden ivm de zwelling
vanavond komt er iemand naar kijken en die zou bepalen of ik er een DA bij moet halen of niet.
hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt en hebben jullie nog tips voor hoe ik het moet behandelen voor de DA er is?
bedankt en ik hoop dat het gauw goed komt!
ik voel me totaal niet happy hiermee.
groetjes Danique