Ik wordt er zo verdrietig van.We hebben al quadrisol gehad en equipalazone poeder....
maar het helpt tot nu toe maar niet.
De ontsteking in zijn hoef blijft er maar zitten, die hoef is nog steeds iets warmer als de andere. Ook loopt ze nog steeds iets kreupel
We zijn nu al weer 1,5 maand verder. Ik heb inmiddels weer contact gezocht met dierenkliniek Emmeloord waar ze e.e.a. hebben geconstateerd. Ze heeft een ontsteking in het hoefgewricht. Een kleine aantasting van het bot hierdoor en de DA was niet echt positief. Hij zei echt dat als die ontsteking niet te stoppen is dat het beestje dan pijn heeft. En dat het dan net is zolang als jij haar pijn wil laten lijden laat je haar leven. Maar ze is zo vrolijk als wat en heeft haar oortjes naar voren (Snoepje?
)Eevn nog ter verdere uitleg. De ontsteking zit aan de voorkant van de hoef van het voorbeen (de hoefkatrol zal er heel gaaf uit en daar was niets aan te zien). Ze noemen het in een verder gevorderd stadium ook wel Lage Overhoef, zo ver was het nog niet zei de DA.
Dus vandaar al die ontstekingsremmers.
Nu had hij het de laatste keer dat ik hem sprak over spoelen van het gewricht en dan ontstekingsremmer en "smeermiddel" achterlaten in het gewricht (dus niet inspuiten volgens mij, daar zijn ze niet zo voor in Emmeloord begreep ik toen).
Ergens denk ik ook om haar gewoon maar door te laten lopen (vanzelf goed laten komen). Maar daar moet die DA het er wel mee eens zijn. Ik heb van mijn eiegn DA begrepen dat hoe langer je wacht met dat "spoelen" van een gewricht hoe minder kans op goed resultaat. Dus als ik daar weer aan denk denk ik SPOELEN en snel.
Dat kost wel veel centen dus waarschijnlijk ben ik deze week voor haar aan het werk en moeten zij de kasten thuis leegeten
Maar ik heb alles voor haar over...Wat heb je voor keuze? Een kreupel paard heb je ook niets aan.
Toch vraag ik mij af waarom het bij haar niet overgaat. Ze heeft al speciaal beslag (break over ijzers). En ik heb andere paarden gezien die konden hun stal niet meer uit zo kreupel als ze waren en die lopen nu gewoon weer mee en doen alles. Waarom help het bij haar dan niet potdorie
.Ik moest het even van me afschrijven hoor. Ik wordt gek van die onzekerheid. En als ik dan aan die hele kreupele paarden denk dan zie ik wel weer hoop dat het goed komt....maar als ik aan onze Nannette denk dan zie ik dat ze wel wat vooruit is gegaan (ze liep zeg maar 75% goed en nu 95%) maar dat het proces niet gestopt is.
PS: alle info of reacties zijn welkom. Vooral van mensen die eenzelfde situatie hebben meegemaakt..Wat hebben jullie gedaan om dit ontstekings proces te stoppen?