stalbenen altijd aan 2 dezelfde benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

stalbenen altijd aan 2 dezelfde benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 07:34

Ik bedoel dus, dat bv beide achterbenen wat opgelopen zijn in dit geval? Tal heeft namelijk bij 1 been meer last dan het andere, ze loopt niet kreupel, wordt ook weer mooi dun bij bewegen, is de ene dag ook minder dan de andere...
Ik denk persoonlijk dat het door het hooi komt, als de ruif wat leger is heeft ze er beduidend minder last van (ze staan met zn allen in een paddock de hele dag te vreten)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:05

Stalbenen komt wel vaker terug bij steeds hetzelfde been of dezelfde benen. Da's vrij normaa. het is ook vaak afhankelijk van de hoeveelheid beweging die het paard heeft. Sommige paarden krijgen ook dikke benen als en reactie op teveel eiwir in het voer dus daar zou je ook naar kunnen kijken.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:33

als je wilt voorkomen dat ie stalbenen heeft , kan je s'nachts stalbandages omdoen zodat de benen mooi dun blijven.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:53

Ik heb het nog nooit gezien dat van stalbenen het ene been aanzienlijk dikker is dan het andere. Kan misschien best, maar als ik jou was belde ik ff de DA om het te controleren.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:10

pas op met het omdoen van stalbandages. doe ze vooral niet te strak. Ik ken iemand die dat gedaan heeft en dat paard heeft zo'n last van gehad dat hij is begonnen met tegen de wanden te slaan.
Als het met het rijden gewoon over gaat zou ik me niet te druk maken. Dat is bij heel veel paarden zo.
zo lang het paard er geen last van heeft hoef je er niets aan te doen

natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:35

stalbenen kan een goede fysio/osteopaat verhelpen.bandages is simptoom behandelen en je moet de oorzaak behandelen waarom de afvalstoffen en doorbloeding niet meer goed is.